Golf 1 starter ikke etter motorbytte 1.5 til 1.6D

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bytta motor og gir i min Golf Mk1 fra 1.5 bensin til 1.6D.

Etter motorbyttet starter ikke bilen. :confused:

Det er diesel på tanken, og diesel i rørene inn på pumpa. Har forsøkt å lufte også.

Hva må være tilkoblet for at motoren skal starte?

Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har stopp ventilen på diesel pumpa strøm når tenning skrus på ? gløding i orden ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har jeg forsøkt å kjøre rett på + på batteriet mens starter kjøres, hørte det klikka i pumpa ved tilkobling.

Har ikke sjekka om glødinga er i orden. Hvor viktig er det å gløde? Skal det ikke komme igang etterhvert uansett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok ha gløding :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har jeg forsøkt å kjøre rett på + på batteriet mens starter kjøres, hørte det klikka i pumpa ved tilkobling.

Har ikke sjekka om glødinga er i orden. Hvor viktig er det å gløde? Skal det ikke komme igang etterhvert uansett?

Du får ikke start uten gløding på disse. eg må gløde selv når motoren er varm til og med på sommeren ellers må eg dra den lenge på starteren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg se over glødinga i dag! :)

Takk for gode tips! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gløding er obligatorisk på forkammer dieslene desverre :( Har du løsna ett par av dyserørene oppå dysestammene og sett at det kommer diesel helt fram der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger Diesel, Gløding, 12V på pumpa og startmotor for å å liv i motoren din, så det skulle ikke være så veldig komplisert å få den opp å gå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glødinga virka ikke, fiksa den og problemet løst. Tusen takk for tips! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleng på en turbo a :D kan ikke ha sugediesel golf :o

Får jo bunnpanne, slanger, innsug osv kasta etter deg her inne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleng på en turbo a :D kan ikke ha sugediesel golf :o

Får jo bunnpanne, slanger, innsug osv kasta etter deg her inne :)

1.6D mangler underspyling av stemplene og disse motorene får heftig høy eksostemp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et BLT turbokit (nytt i eske) liggende som skal monteres, vil bare ha motoren original til alt virker som det skal, så får jeg montere turbo når det er bevist driftsikkert :)

Forøvrig helt enig, kan ikke ha sugediesel Golf :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et BLT turbokit (nytt i eske) liggende som skal monteres, vil bare ha motoren original til alt virker som det skal, så får jeg montere turbo når det er bevist driftsikkert :)

Forøvrig helt enig, kan ikke ha sugediesel Golf :D

BLT er vel for bensinmotor? Forvent ekstrem turbolag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neinei, kit med innsug og slanger etc. for 1.6D :)

Fulgte med papirer med monteringsanvisning og effektmålinger av 1.6D før og etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulgte med papirer med monteringsanvisning og effektmålinger av 1.6D før og etter.

Stilig, hvor mye effekt står det i papirene? Hvilken turbo brukes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kjøpte du det ? :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stund siden jeg leste gjennom papirene, men lurer på om det sto 75hk.. Ta det med ei klype salt, skal sjekke det nærmere.

Kjøpt på privatmarkedet, vet ikke hvilken turbo det er, men det er mopedstørrelse :P

Skal se om jeg ikke får laga meg en prosjekttråd en dag, så kan jeg legge ut bilde at kitet :)

Noen som vet hva jeg gjør med turtelleren? Er ikke akkurat noen coil å koble den til lenger..

Kan den samme turtelleren brukes på dieselmotoren? Er original turteller i instrumentpanelet det dreier seg om. VDO om jeg ikke husker helt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva jeg gjør med turtelleren? Er ikke akkurat noen coil å koble den til lenger..

Kan den samme turtelleren brukes på dieselmotoren? Er original turteller i instrumentpanelet det dreier seg om. VDO om jeg ikke husker helt feil.

Bensinturteller kan ikke brukes på diesel direkte, elektronikken i instrumentet må bygges om. Gjør du det så kan den ta W terminal signal fra dynamo (er vel ikke W terminal på dynamoen din heller så det også må lages :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.