Programering av VW nøkler

Anbefalte innlegg

Fikk en helt ny nøkkel med Golfen min, men fjernkontrollen fungerer ikke på den. Hva må jeg gjør for å få den til å fungere, levere den til Møller? Dette kan vell ikke gjøre ved hjelp av diagnoseverktøy eller på annen måte?

 

Har forsåvidt samme problem på Passaten også, men der tror jeg det er fjernkontrollen som er gåen. Noen som tilfeldigvis vet hva hva det koster med ny fjernkontroll/nøkkel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny nøkkel til Golfen kosta ca 700,- !!!!!!!!!!!!!!!

 

Når det gjelde programmeringa må du inn i VAG-com'en og gjere det.. og da må alle nøklene tas med... setter en og en nøkkel i tenninga når det gjøres.. er et program i VAG-com'en som fiksa det...

Startsperre og tull..

 

For å sjekke senderen tar du den bare med på møller, eller hvilken som helst bilbutikk.. de har en mottaker som leser signal "i lufta" altså... bare om det er signal eller ikke... ikke type signal..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var foreberedt på en slik pris... sinnsykt for en nøkkel!

 

Nøklene fungerer jo som de skal, er kun fjernkontrollen som ikke funker (dioden på fj.ktrl lyser så den fungerer)... må en alikevell programere om startsperre o.l.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det kun er fjernkontrolldelen som skal aktiveres så er det en vag-com prosedyre som må gjøres. En trenger såvidt jeg har forstått ikke å gjøre noe med startsperre/nøkkel autentisering så lenge den fungerer fint til å starte med fra før.

Jeg har prosedyren en skal bruke for Passat og Audi A4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte de små grå litt her nå og kom på at i snakka med ein kompis i USA om detta med nøkla for ei stund sia.. så tok en telefon og vekka han, måtte bare få oppdatert hjernen litt.. så me med felles hjelp, så trur me at me huska alt...

 

Prøv detta her, det ska funke...

 

 

For å programmere fjernkontroll-funksjonen på en ny nøkkel så må du ha en nøkkel som funka, samt den som du har som ikkje funka.

 

Sett deg i bilen med vinduet på førersida nede

 

Sett nøkkelen som fungera i tenninga (tenningen fremdeles av)

 

Sett inn den nøkkelen som ikkje funka alarmen på i førerdøra.

 

Vri den nøkkelen mot låst og hold den mot låst

 

Når du holde den sånn mot låst, så trykk på "låse opp" knappen i 2 sekund.

 

Slipp opp knappen

 

Trykk på "låse opp" knappen i 2 sekund

 

Slipp opp knappen igjen, og du vil høre at alarmhornet gir en liten lyd fra seg

 

 

 

No ska den nye nøkkelen være programmert...

 

Trur det der ska fungere på alle VW-modella

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om du er fra Ålesund så er du nå litt grei og hjelpsom også da : ja :

 

Skal bli artig å komme hjem og se om dette fungerer... regner med å komme med tilbakemelding iløpet av kvelden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk omsider prøvd og det fungerte desverre ikke, og tror nesten det må være noe galt med oppskriften også. For det viste seg svært vanskelig å sitte inne i bilen og vri om nøkkel til "lås" da vinduet automatisk går opp da! Så jeg vil tippe det har sneket seg inn en liten feil her Trond...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden din Tord...

 

Frykter at under ryddingen av kjellerstue/garasje ++ så røyk den ene nøkkelen til min X-Polo på båset... Hadde ingen emblemer eller noe så ikke noe farligt at den er på avveie(båset)... Hvordan er det å gå til Møller å bestille en ny nøkkel ? Det som kostet ca 600 ? Er ca pris jeg er interesert i å hvordan leveringstiden er på nøklene ? Erfaringer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm..

Prøv å slå på tenningen da, og gjør samme prosedyra opp igjen... da vil vel ikke vindua gå igjen ihvertfall... Får ta en telefon igjen tror jeg å prøve å finne ut litt mer.. mener det var sånn vi gjorde det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror faktisk jeg prøvde det samme med tenninga på også med samme resultat... Men som sagt så har jeg kun en nøkkel med fj.ktrl tilfelle dette har noe å si : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet fra Autohidden;

 

Topp.jpg

Bunn.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.