#1 Skrevet Mai 19, 2011 Hvordan kan jeg finne ut om katalysatoren er tett på bilen? Er det noen verdier som kan leses med vag-com? Bilen "henger igjen" ved fullt gasspådrag rundt 2500-3000 rpm. Turbo og mannifoil blir meget varm (lyse rød) ved flere gjentatte akselerasjoner. Bilen har ingen feilkoder, nye plugger, nye coiler, nytt luftfilter, ny lmm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2011 Hvordan kan jeg finne ut om katalysatoren er tett på bilen? Er det noen verdier som kan leses med vag-com?Bilen "henger igjen" ved fullt gasspådrag rundt 2500-3000 rpm. Turbo og mannifoil blir meget varm (lyse rød) ved flere gjentatte akselerasjoner. Bilen har ingen feilkoder, nye plugger, nye coiler, nytt luftfilter, ny lmm. Ta av og prøvekjør uten. Hadde slik problem på min VR6, og den ville ikke lade mer en 0.7 bar. Fjernet den ødlagdte race-cat'en så gikk bilen som den skulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2011 ikke unormalt at moped turboene i 1.8t gløder..så det treng ikke å noe galt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 19, 2011 Hadde vært fint å kunne finne ut av om katen er tett uten å demontere. Skal jeg først demontere bestiller jeg like gjerne komplett effektanlegg, men bortkastet om katen er i orden. Er kjent med at disse turboene blir røde, men er litt merkverdig at katen ikke gløder..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2011 Du løsner de 4 mutterne på kat'en, drar den 5-10cm bakover og kjører 100M da merker du fort om det er kat'en som er problemet.. Må ikke demontere hele eksosanlegget.. (OBS: DETTE STØYER "LITT") 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2011 Det er vell den mindre nabovennlige metoden.. Er det ikke normalt at katen også blir litt rød ved hard kjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2011 Bilde etter en små hard kjøretur... Hører også en slags "buldre" lyd i inntaket til luftfilterboksen..? Lmm melder også feil igjen.. Byttet for 1 uke siden.. Signal to low.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 20, 2011 Drar du av katten, så blir lambda sonden din å lese tulle verdier, men du burde merke forskjell uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...