Viberasjon ved lavt gasspådrag. Passat 3C 1.9TDI

Anbefalte innlegg

Kjører du lengre og det blir værre, blir det MYE lettere for verkstedet å finne problemet.

Å bytte DYRE deler på mistanke er det ekstremt få verksted som gjør, uavhengig av om det er snakk om biler, mobiltelefoner, tv'er eller sykehus for den saks skyld.

Jeg har forståelse for dere begge, både du som må leve med det men også med verkstedet som kan ende opp med å bruke masse penger på å bytte noe som ikke nødvendigvis løser problemet. Dersom man driver slik ekstrem service vil man ikke overleve på sikt pga konkurs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor i Trøndelag, Petter. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frustrert update 3:

Har nå kjørt med bilen noen uker til, slik som verkstedet ønsket. Vibrasjonen er den samme, om ikke noe værre enn tidligere. Har også merket at det er forholdsvis mye risting i bilen når jeg står i ro. Dette er ujevnt, og kommer og går hele tiden.

På torsdag dro jeg nok en gang til verkstedet, for å høre om de har noe forslag til hva det kan være, evt. hvordan vi skal få løst dette.

Den samme mekanikeren blir med en kjapp tur ut for prøvekjøring, og kjenner også at det er en vibrasjon, men kan ikke "vite eksakt" hva det er. Den samme mekanikeren har tidligere gått over bilen uten å finne noe annet det kan være. I følge han har de ikke vært borti biler som vibererer pga. svinghjul under kjøring før. I de sakene som de har hatt før har det kun vært pga. ulyd og sterk vibrasjon ved oppstart problemene har vært merkbare. Aldri under kjøring...

Jeg går så inn til verksmester for å ta en prat om hva problemet kan være, og hva neste steg er. Jeg nevner for han at jeg har hørt at feil med svinghjul kan skape slike vibrasjoner som jeg har. Også han stiller seg uforstående til dette, og hevder de aldri har vært borti slike tilfeller før. Etter litt diskusjon med meg, så sier han at de skal sende en forespørsel til importør om det har vært et kjent feil med disse svinghjulene, og om de kan bytte det. Han lover å ringe meg straks de får svar(tar vanligvis bare et par timer..).

Jeg venter så hele torsdag, fredag, mandag... Før jeg i dag er passe lei og arg når jeg ringer han for å høre hvordan det gikk. Når jeg ringer han får jeg selvfølgelig svaret "det hadde jeg glemt. det er ikke jeg som har fått svaret, det er nok mekanikeren som har det.." Etter å ha "lett" etter mekanikeren en stund, får jeg beskjed om at han ringer meg tilbake innen en halvtime. Drøye 4 timer etter får jeg en telefon fra han, der han påstår at de har fått svar fra importør om at dette ikke er et kjent problem, og at de følgelig ikke kan dekke en kostnad ved bytte når de ikke kan være sikre på at det er årsaken. Han lurer også på om jeg da ønsker å bytte svinghjul for egen regning(15000), for å se om det blir bedre da. De har ikke noe forslag på hva ANNET det kan være..

Beklager at dette ble en lang "sa jeg, sa han" historie, men jeg sitter bare så arg og frustrert akkurat nå, uten å vite hva jeg skal gjøre får å få bilen min bra.

Er det noen av Dere mekanikere der ute som har vært borti samme problem før? Har byttet svinghjul på reklamasjon og bilen har blitt bra etter dette?

Navn/Nr til folk jeg kan ringe for å få bekreftet at dette ikke er noe engangstilfelle med min bil, men et kjent problem?

Evt. forslag til hva annet det kan være?

Takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, så har jeg fått bytta på min 06 Passat.

Og minst 4-5 andre av mine kamerater har fått byttet.

En kamerat har fått byttet 2 ganger.

På "mitt" VAG verksted så var dem i hvertfall meget godt kjent med problemet, og var godt informert om dette fra Møller.

Så jeg tror verkstedet du har vært på prøver seg med en bløff.

Er det et VAG verksted så vet di garantert om at dette er et kjent problem.

Vet også at det sitter mekanikere som jobber i Møller på dette forumet som kan mye om dette.

Kommer ikke til å nevne navn, hverken i denne tråden eller via PM eller mail, da det kan gjøre det vanskelig for dem i forhold til arbeidsgiver ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner forsåvidt den, Rune.

Har vært til et nyt VAG verksted nå, og bestilt meg time hos tekniker. Får håpe de er litt mer seriøs her, enn der jeg var sist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.