Hvordan redusere for høyt turbotrykk ved bruk av oppgraderingsturbo? 1,8T

Anbefalte innlegg

Jeg har en a4 1998 med uppgradeturbo fra maxam-tuning(kina) tenker jeg.Men etter at jeg bytta den så går den opp til 1,1 bar før den kutter.Etter dette går den bare til 0,7 bar omtrent før den kutter.(Jeg vil mene at bilen ikke er chippet)

Forsøkte og sette ei klemme over slangen fra turbo til n75v og da gikk trykket til "are you nuts " uten å kutte.

Med dette så antar jeg at det er n75 som er synderen og da vurderte jeg å sette på en justerbar turbotrykks sak istedet for en ny original n75.

Legger man denne på rett under 0,8 bar så vil den jo fungere bra eller er jeg på viddene?

originalt skal den vel bare ha 0,6 bar mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare få inn software som er rett til ditt oppsett med en gang?

Bare dra på med trykk gir nød-module og skadde stempler....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var planen etterhvert,problemet er litt den kinaturboen.Det virker om om at de som chipper vegrer seg å ta i den.Men i teorien ville en justerbar turbotrykksregulator gjøre samme jobb som n75 bortsettfra sikkerhetsystemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at de ikke liker Kina turboer er for at tuneren ofte får pes/dårlig reklame vis turboen havarerer.

 

Du trenger uansett mer og rett mengde bensin til mer ladetrykk, det får du ikke ved å smekke på en kran på tuboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er du ute å sykler!!

 

Er du intressert i å måtte kjøpe deg ny motor? For nå speler du russisk rulett, med 6 kuler i kammeret!

 

Skaff deg ein chip som er tilpassa denne, og ikkje tvangsmat meir trykk før dette.

Det er sannsynlegvis softwaren som prøver å berge motoren din, som gjer at den kutter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å lese hva som blir skrevet før man hogger hodet av mannen?

 

Prøv å ta av kontakten til N75 ventilen din og se hva den lader i grunntrykk, er ikke så kjent med denne type motor. Hvis den fortsatt kutter når du har N75 koblet ut er det enten en lekasje fra toppen av wastegaten din (f.eks gjennom N75), eller så er grunntrykket ditt for høyt (WG fjær). Med en justerbar turbotrykkregulator vil du kunne justere maxtrykket mellom grunntrykket ditt og "are you nuts" trykk som du kaller det :P

 

Så ja, du kan trygt kjøpe en justerbar turbotrykksak for å fikse biffen hvis resten av oppsettet er som det skal. Men som folk sier her inne, så endrer du hele karakteristikken på motoroppsettet ved å bytte turbo, så lenge denne ikke er speccet til akkurat din bil (bytteturbo), og da vil chip/møllekjøring være "eneste" utvei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å lese hva som blir skrevet før man hogger hodet av mannen?

 

Prøv å ta av kontakten til N75 ventilen din og se hva den lader i grunntrykk, er ikke så kjent med denne type motor. Hvis den fortsatt kutter når du har N75 koblet ut er det enten en lekasje fra toppen av wastegaten din (f.eks gjennom N75), eller så er grunntrykket ditt for høyt (WG fjær). Med en justerbar turbotrykkregulator vil du kunne justere maxtrykket mellom grunntrykket ditt og "are you nuts" trykk som du kaller det :P

 

Så ja, du kan trygt kjøpe en justerbar turbotrykksak for å fikse biffen hvis resten av oppsettet er som det skal. Men som folk sier her inne, så endrer du hele karakteristikken på motoroppsettet ved å bytte turbo, så lenge denne ikke er speccet til akkurat din bil (bytteturbo), og da vil chip/møllekjøring være "eneste" utvei.

 

Vil berre spare han for masse $. At han køyrer med mager blanding, vil gi stygge resultat ganske fort.

Kanskje motoren er skada allerede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil berre spare han for masse $. At han køyrer med mager blanding, vil gi stygge resultat ganske fort.

Kanskje motoren er skada allerede.

 

Joda, ikke noe galt i det. Mener selv at det ikke finnes en "billig" måte å trimme på. Det er én måte, og det er den dyre : rolleyes Er ganske mye ødeleggelse som kan forårsakes av luft, aluminium og varme :)

 

Men uansett er jo ikke mannen ute å sykler, han kjører jo tydeligvis en Audi a4. Men han kan fort bli sykelist hvis han ikke passer seg : eek :

 

EDIT: så ikke at du nevnte at det var en oppgraderingsturbo. Så jeg må si meg enig med Roar: Skaff deg en chip som er beregnet for denne turboen, det er denne som styrer N75 ventilen. Og uten chip vil du brenne hull i stemplene og muligens ta med deg topp og en del annet snacks i tillegg. Så løp og kjøp :) Hvis du absolutt vil ta livet av bilen kan du koble av ledningen til N75 ventilen og bilen vil kun lade grunntrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heia.

 

Sett over din actuator fra din orginale turbo (borgwarner/kkk) kast den actuatorn fra Kina snurrbon. dette er et vanlig feil på replikar ! Med din orginale så vil bilen ha sitt normale ladetrykks område. Da trenger du ikke tulle med mek.trykk ventil etc.

 

Lykke til.

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt dårlig formulert det første innlegget mitt

Jeg skjønte jo at motoren går magert,det var jo pga feilsøkingen jeg kjørte stengt slange til n75'ern.

Planen var en chip men kinacasen er ikke de mest poppe greierne disse tunerne tar i og jeg forstår skepsisen vist resultatet er pepper tilbake.

Hadde forstått det slik før jeg kjøpte turbo at om man bare byttet turbo fra original til en slik jeg har så forble trykket og effekten lik original såfremt alt var i orden i utgangspunktet.

Var heller ikke ute etter å øke effekten men å stabilisere trykket så da prøver jeg å bytte actuator.

 

takk for tipset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir bra da skall du se.

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.