Anbefalte innlegg

Har en S2 med 3B motor som ikke blir skikkelig varm. Vanntempen ligger rundt 55-60 grader ved vanlig motorveikjøring, bittelitt høyere når farten går ned. Stiger til 85-90 om jeg står i kø en liten stund. Den bruker også en del bensin (1,2-1,5l/mil) på vanlig kjøring.

Kan det være noe annet enn termostaten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan faktisk være måleren i dashbordet som kødder, det har den gjort til meg. Jeg sjekket tempen opp imot det innebygde diagnoseverktøyet i klimapanelet, og da var det av og til et stort avvik fra avlest verdi og hva måleren viste. Virket som om den hang seg fast på 60 grader. Men hvis noen andre har noen gode forslag så er det bare å melde ifra, synes min bruker mye bensin jeg også :P hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåla virker, og stiger når jeg står i kø og kjører hardere, så tror nok den er rett. På tomgang går nåla opp til litt over 90, og stopper der. Viften starter og stopper når bilen er varm.

Radiatoren blir lunken og varm nesten med en gang motoren starter, så det virker veldig som om termostaten er åpen hele tiden.

Får få Møller til å se på saken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres jo ut som en dårlig termostat. Kjøp en originaltermostat. Har selv hatt tvilsom erfaring med uoriginale termostater.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte selv bytte termostat igjen etter bare noen måneder fordi den nye ikke gjorde jobben, og den har holdt (bank i bordet) i snart 7 år.. :P

Begge var 'originale', btw.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du lurer på om det kan være sensoren kan du jorde en av pinnene (merket T) til multitempsensoren (firkantet) som sitter under på vannrailen, dette vil gjøre at nåla i instrumentet går i taket.

Jeg hadde det problemet at nåla kun steg hvis jeg sto lenge stille på tomgang, byttet termostat, men hadde samme problemet som deg. Byttet den temperatursensoren og etter det har jeg hatt korrekt temperatur.

Jeg vil gjette på det er den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.