Anbefaling av støtempere på S6 C4 med 40/40-senk

Anbefalte innlegg

Vil det fungere greit med standard-lengde dempere her, eller vil de fortere bli slitne enn dersom man valgte kortere "sportsdempere" ?

Har hørt mye brukbart om Bilstein, og vurderer dette, men om noe annet billigere funker bra går jeg gjerne for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med 40/40senk bør man bytte til kortere dempere. I prinsipp sier man at inntil 40mm går uten kortere dempere, men er helt klart en fordel med "sports" demper... Tror sachs har til din bil, ring meg gjerne i morgen på 32854040

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte Bilstein dempere og H&R fjører til min urquattro hos Shox.com i USA. Det kom på ca 5500kr inkl frakt og moms den gangen dollaren sto i 5,20 for tre år siden. Pakken ble levert på 4-5 dager så vidt jeg husker, og jeg sparte 3000+frakt i forhold til AutoTrio i Oslo.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilstein-dempere hos shox så ikke så dumt ut... men spm. er hva man skal ha av alternativene da:

019. Bilstein HD's 6/1994 - 2/1997 these are for (non o/e sport suspension)#P36-0370 fr. #BE5-2593 rears. 489.00

020. Bilstein sport shocks 1994 - 2/1997 Set of 4. These fit the non Sport model Audi S6Q. #P36-0369 fr #B46-2593 rear

021. Bilstein hd's 6/1994 - 2/1997 #P36-3070 FR. B46-2065 REARS (FOR MODELS WITH O/E SPORT SUSPENSION). 489.00

022. Bilstein Sports 6/1994 - 2/1997 #P36-0369 fr #B46-2066 rear (for models with o/e sport suspension). 489.00

Antar 021 eller 022 er de som er aktuelle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Bilstein sprint på min med Eibach fjærer og er veldig godt fornøyd med det. Sprint demperne er laget for senkede biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det være 022 hos shox som tilsvarer B8 Sprint, da delenumrene ligner veldig:

34-003695 og 24-020664 på B8 sprint, hvor 0369 og 2066 stemmer med det jeg listet opp over.

Det samme gjelder 021 mot B6 sport:

34-003701 og 24-020657, hvor 3070 og 2065 ligner i med betegnelsene over i det minste.

Ikke akkurat impoenerende opplisting av "delenumre" må jeg si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det være 022 hos shox som tilsvarer B8 Sprint, da delenumrene ligner veldig:

34-003695 og 24-020664 på B8 sprint, hvor 0369 og 2066 stemmer med det jeg listet opp over.

Det samme gjelder 021 mot B6 sport:

34-003701 og 24-020657, hvor 3070 og 2065 ligner i med betegnelsene over i det minste.

Ikke akkurat impoenerende opplisting av "delenumre" må jeg si.

Etter å ha nistirret på delenumrene inne hos shox.com hos kom jeg fram til akkurat det samme som deg. Men mens jeg var inne på siden så det ut som de fiksa opp i dette, har du kjefta på dem? :P

Ser ut som dette tilbudet er bare å lø heim. :) Men er det absolutt ingen betenkeligheter å kjøre sprint/B8 på 35mm senk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det er jeg usikker på gitt, hvilken effekt "for korte" vs "for lange" dempere vil ha. Jeg vil jo anta at det bør være mest mulig samsvar mellom mulig vandringsvei i demper og fjær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det er Sprint som er for senkede biler. På urquattroen har jeg Sport, siden de ikke lager Sprint til den. Likevel, disse skal fungere godt sammen med 40/40-settet jeg har kjøpt i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å gå til checkout, men fraktalternativene jeg fikk virket sinnsyke:

UPS Worldwide Express 445.67

UPS Worldwide Expedited 400.84

UPS Express Saver 428.27

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å gå til checkout, men fraktalternativene jeg fikk virket sinnsyke:

UPS Worldwide Express 445.67

UPS Worldwide Expedited 400.84

UPS Express Saver 428.27

Jeg mener jeg betalte ca 500 NOK i frakt. Prøv å send en mail til de, så får du sikkert et bedre tilbud. Ble ikke så mye moms heller : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg antar prisene her gjelder 1 stk demper og ikke pr. par? I såfall er dette helt andre priser.

Fire dempere gir toalt 564 EUR eks. frakt mot 489 USD eks. frakt. for kittet hos shox.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er iallefal det som er vanlig.. regnet med Shox.com også fører pr demper, men hvis det er totalpris for alle blir det jo selvfølgelig billigere. Men det hjelper jo ikke stort hvis fraktprisen er like stor som demperprisen.

Jeg søkte ganske grunding da jeg var på leting selv, og fant iallefall ikkke noen som var billigere totalt sett (med frakt og bamsemoms) enn seekpart24, hverken innenlands eller utenlands..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du snakket med Shox, Thomas? Jeg fant kvitteringen på min bestilling fra 2008, og betalte $250 i frakt. For 4 Bilstein dempere og 4 H&R fjærer til Urquattro betalte jeg $746. Totalt inkl frakt rett under $1000 dollar. Pluss litt moms selvfølgelig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Eivind, joda jeg fikk ordnet frakt til $149 - så demperne er på vei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.