#1 Skrevet Mai 19, 2011 Noen som sitter på info om v6ern med rullevipper er bolt on i de eldre uten? Tenker da på hele motoren evt om diesel pumpa kan brukes mot kontakt stikk eller byttes om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2011 Rullevippe-toppen skal være bolt on på eldre blokk. Vil TRO at selve motoren fysisk er bolt on mot kasse, motorfester osv. Antakelsen forsterkes av at det finnes en kar i Tyskalnd som har satt V6 med rullevippetopp i en C4. Når det gjelder dieselpumpe så er de kresne, vet om flere som har prøvd å svitche om uten hell mellom AKN, AFB og AKE da alle disse har ulikt Boschnr. Hvaslags pumper Bxx motorene (de med rullevippetopper starter på B) har vet jeg ikke, men basert på linja over så ville jeg ihverfall ikke hatt håp om at pumper uten identidsk Bosh nummer går om hverandre. Har du rullevippemotor på hånda? Selv antar jeg at idet jeg skifter kammer på min egen bil så skal jeg neppe eie den så lenge at det blir noe problem, og neppe for neste kjøper heller. Da vil omsetningsverdien neppe påvirkes særlig av om det er ruller eller eldre topper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...