Anbefalte innlegg

Etter senkesettet ble montert, tok hjulet litt opp i en hjulbue bak et par ganger. Har derfor justert den opp 15 mm bak. Nå har det blitt enda verre. Det tar stort sett opp i på venstre side i høyresvinger med noe fart. Ikke på andre siden. Bilen er en passat 3 bg stv., og felgene er 8,5x19" ET 38 m/ 235,35 dekk.

 

Jeg tror ikke det er selve hjulbuen, da bilen nå er ganske "høy". Noen som har noe innspill til meg? Tør ikke dra til SVV med dette siden jeg regner med de skal prøvekjøre bilen.

 

Kan spacere være tingen? Evt. får man godkjent det?

 

Blir bilen automatisk stivere når den blir lavere? Siden problemet er større nå enn det var før jeg hevet den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at det ble verre når du justerte den opp..

Viss den ikke subber i hjulbue kan det jo være dekket tar borti fjøra.

En spacer kan jo fikse det, men med så breie dekk er det fare for at den da vil subbe i hjulbuen. Og spacer får du ikke godkjent hos svv. Jeg ville tatt av bakhjula å sjekka om du har slitemerker på fjørene.

Men er dette problemet bare på en side ??

Og ja bilen blir litt stivere når den justeres ned

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om det kan være på innsiden. Sjekk klaringen mellom dekk/felg og fjærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at det ble verre når du justerte den opp..

Viss den ikke subber i hjulbue kan det jo være dekket tar borti fjøra.

En spacer kan jo fikse det, men med så breie dekk er det fare for at den da vil subbe i hjulbuen. Og spacer får du ikke godkjent hos svv. Jeg ville tatt av bakhjula å sjekka om du har slitemerker på fjørene.

Men er dette problemet bare på en side ??

Og ja bilen blir litt stivere når den justeres ned

Ja det kan jo være fjøra kanskje. Er i alle fall ulogisk at det er buen, for nå er det mye klaring der. Men om det er fjøra, kan det fikses med smalere dekk? (225) Og jeg må jo justere den ned i gjen da, men må jeg ha ny 4-hjuls-kontroll også da? : bh :

 

Sjekk om det kan være på innsiden. Sjekk klaringen mellom dekk/felg og fjærer.

 

Ja jeg får prøve å krype under å se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er dekket og ikke felgkanten kan det fikses med smalere dekk.

Og ja når du justerer ned (også når du justerer opp) må du ha 4 hjulskontroll.

 

Det du kan gjøre er jo å få lånt deg noen felger med annet innpress eller smalere dekk for godkjenninga.

Når den er godkjent setter du på felgene igjen med en liten spacer. Skal sikkert ikke mye spacing til, holder sikkert med en 0.5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det som er rart er at den kun på ene sida.... Dekket er ikke ødlagt da, at noen korder har røket inni og at det har en bul i sida som tar borti fjøra?? Ta av å se :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er dekket og ikke felgkanten kan det fikses med smalere dekk.

Og ja når du justerer ned (også når du justerer opp) må du ha 4 hjulskontroll.

 

Det du kan gjøre er jo å få lånt deg noen felger med annet innpress eller smalere dekk for godkjenninga.

Når den er godkjent setter du på felgene igjen med en liten spacer. Skal sikkert ikke mye spacing til, holder sikkert med en 0.5.

Jeg gikk ut nå og studerte litt. Jeg så noen slags spor ytterst på dekket som kanskje kan tyde på at det har tatt bort i kanten, men jeg skjønner ikke at det er mulig, da det skal mange cm til for å klare det :confused: Ellers er det minst 3 cm fra dekk/felg til noe som helst på innsiden.

 

Men det som er rart er at den kun på ene sida.... Dekket er ikke ødlagt da, at noen korder har røket inni og at det har en bul i sida som tar borti fjøra?? Ta av å se :-)

Ja det er rart! Jeg tok ikke av dekket nå, men skal gjøre det senere.

 

Men om jeg justerer den litt ned igjen, tar ny hjulkontroll og drar til SVV. OM den da skulle subbe bittelitt i en sving e.l., godkjenner de det ikke da? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av dekket og titt inn i hjulbuen din. Det er lett å se hvor det subber da du vil ha subbemerker i buen, innerskjermen eller på fjærbenet. Subber det innover må du space. subber det uttover må du på med enten høyere ET på felgene eller snalere dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av dekket og titt inn i hjulbuen din. Det er lett å se hvor det subber da du vil ha subbemerker i buen, innerskjermen eller på fjærbenet. Subber det innover må du space. subber det uttover må du på med enten høyere ET på felgene eller snalere dekk.

 

Ja, det står på to-do-listen etter middag. Men høyere ET er ikke sjans. Det er god avstand fra bue og felg, men ikke så god fra felg til demper. Smalere dekk kan nok være tingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være det subber i en skrue til innerskjermen :-) da er det ikke verre enn å fjerne den.

Svv her i denne byen tar ikke noe test tur for godkjenning av senkesett, de kjører den rett på bukken. Er det sånt der hvor du holder til også vil det nok gå fint å godkjenne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være det subber i en skrue til innerskjermen :-) da er det ikke verre enn å fjerne den.

Svv her i denne byen tar ikke noe test tur for godkjenning av senkesett, de kjører den rett på bukken. Er det sånt der hvor du holder til også vil det nok gå fint å godkjenne.

 

Ok, da skal jeg sjekke det også :)

 

Jeg aner ikke hva SVV her gjør. Jeg har 2 stasjoner å velge mellom, og jeg vet ikke så mye om hver. Når jeg godkjente fjører på Galanten min i Ålesund, kjørte de ikke noe i vert fall. Lurer på om SVV i Ørsta er det sikreste valget, men jeg vet sannelig ikke. Grunnen til jeg spurte, er at på skrivet til SVV om senksett, så står det at de skal prøvekjøre bilen for å kontrollere at det har stabile kjøreegenskaper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ikke tid å kikke på det nå, men noe er i alle fall helt galt. Målte nå avstand fra ytter hjulbue og inn til felgen. Det er faktisk 7 mm forskjell fra høyre og venstre! Så det er hjulet som stikker lengst inn i hjulbuen som tar bort i. Får skru de ta å sjekke ET-et på felgene selv. Vet at det står 38 på alle men man kan da begynne å lure...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm, camberen ?? Har hjulet helling innover oppe? At det skråer mer inn enn det på andre siden?

Hatt hjulstilling på den etter senk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det justering bak på den? Mente det var stiv aksling bak jeg???

 

Hmm... Jeg tror det hele løser seg med smalere dekk:-) 225..

 

Jeg har en teori om at jo mer du senker den jo mindre vil avstanden bli.. Har sett det på en golf en gang.. At hele bakakslingen flytta seg å det var visst normalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja stemmer det kan jo ikke justeres nei.

Smalere dekk så ordner det seg ja. Men sånn midlertidlig kan Hjula også spaces om det er klaring nok for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg rett og slett jeg bare bestiller nye dekk (det blir rett med 225,35 sant?), senker den mer, tar ny hjulstillingskontroll, og håper på det beste :P

 

Tusen takk for hjelp gutter!

 

PS: Noen som vet om Achilles sine dekk er "smale" eller "brede"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se i tråden min for bilde av achilles :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se i tråden min for bilde av achilles :)

 

Se der ja :) Litt smalere felg på meg da, så litt mindre strekk. Men det er greit :) Ok dekk å kjøre med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja stemmer det kan jo ikke justeres nei.

Smalere dekk så ordner det seg ja. Men sånn midlertidlig kan Hjula også spaces om det er klaring nok for det.

 

Joda man kan dra bakakselen over, Passat 3B/G er kjent for å være litt skeiv bak, har i hvertfall hatt det selv samt hørt om flere andre som har samme problem ved at det ene bakhjulet stikker langt utenfor det andre. 235 med ET38 skulle gå klar med ok margin, så ville gjort dette. Vet ikke hvilke skruer det er, da jeg fikk ordnet dette på service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ville satt bilen på verksted slik de kan justere den likt bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ville satt bilen på verksted slik de kan justere den likt bak?

 

Jepp, men det er sikkert ikke så vanskelig at den må på service, men avhenger av hvem du kjenner som kan skru :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen må på verksted for å senke ned igjen litt, og ta ny hjulkontroll, så da kan jeg jo be de sjekke at det blir likt. Jeg tror egentlig også at jeg bare kjøper nye dekk sånn i tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde problemer med subbing på a4'en framme, monterte gummiklossen fra biltema.. funker helt greit men har ikke fått testet dem på bane osv enda :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde problemer med subbing på a4'en framme, monterte gummiklossen fra biltema.. funker helt greit men har ikke fått testet dem på bane osv enda :P

 

Hehe, målet er å få settet godkjent hos SVV så tror jeg skal holde meg unna sånt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.