Anbefalte innlegg

Driver med et lite motorprosjekt har en 10vt motor som skal inn i bilen min. Motoren er en MB motor mens k-jet kommer fra en MCmotor (mac-14 hjerne)

Svinghjulet derimot tror jeg kommer fra en WR motor.

Det sore spørsmålet er hvor skal pinnen for TDC stå når motoren står med stempel nr 1 på topp. (ved tenningsmerke) Skal den stå ved sensor for tdc eller et annet sted ???

Mvh Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump : Ingen som vet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmerke svinghjul MB

Vet ikke om dette er svaret du leter etter, men siden ingen andre svarer så......

tenning mb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmerke svinghjul WR

tenning wr.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo igjen, skal prøve å forklare litt bedre hva det er jeg lurer på..

Spørsmålet mitt er :

Hvor skal den lille tappen 11a være i forhold til tennings sensoren 2 når motoren er ved 0 punktet (sylinder 1 på topp)

forklaring.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinnen skal passere forbi sensoren 62 grader før øvre dødpunkt på MB/MC/1B og alle 20v turbomotorene om jeg ikke husker feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinnen skal passere forbi sensoren 62 grader før øvre dødpunkt på MB/MC/1B og alle 20v turbomotorene om jeg ikke husker feil..

Ahhh, glimrende får håpe du hukser rett nå da. Da må bare pinnen flyttes. Så er det meste klart for å sette Audien inn på verkstedet for en stund : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.