#1 Skrevet Mai 21, 2011 Har nettopp bestilt en ny Q5 og fikk vite fra forhandler at rustbehandling ikke var nødvendig. Verksteder som lever av denne type arbeid sier selvfølgelig at det er absolutt nødvendig, spesielt her i Bergen/Vestlandet. What to do? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2011 Jeg hadde behandlet bilen med en blanding av olje og fett, evnt bare olje. Dette må vel og merke gjøres årlig, men i motsetning til ymse andre rådyre behandlinger er ikke dette en type behandling som stivner/størkner, og skulle det bli overflaterust noe sted under bilen kan det påføres rett over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2011 Gang på gang, år etter år, dukker det opp artikler i mediene, om alvorlige rustskader på 5-6-7 år gamle biler, mest pga veisaltet som det bare brukes mer og mer av. Jeg hadde ikke vært i tvil, hadde jeg kjøpt meg ny bil og planlagt å ha denne i mange år, hadde jeg sent den til antirustbehandling så fort som mulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2011 Vær obs på at en kan miste rust-garanti om en gjør dette. Sjekk opp med forhandler så du ikke går på en smell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2011 Du vil miste garantien på lakk og rust skader hvis du rustbehandler bilen din! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2011 Vær obs på at en kan miste rust-garanti om en gjør dette. Sjekk opp med forhandler så du ikke går på en smell Que!?! Har dette også vært et tema for diskusjon? Har tyskerne i Ingolstadt foretatt noen behandling, foruten galvanisering, av bilen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 22, 2011 Que!?! Har dette også vært et tema for diskusjon?Har tyskerne i Ingolstadt foretatt noen behandling, foruten galvanisering, av bilen da? Det ligger noe i at du kan risikere å sperre inne salt osv så det ruster fortere. Derfor er det særs få behandliger som er godkjennt av fabrikken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 22, 2011 Så Møller foretar ingen ekstra rustbehandling av Audiene for det norske markedet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 22, 2011 Så Møller foretar ingen ekstra rustbehandling av Audiene for det norske markedet? Ikke såvidt meg bekjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 22, 2011 Kan ikke huske at jeg noen gang har sett antydning til noe som helst rust under en Audi nyere enn 2000 tallet ca.. Med mindre de har en skade under bil... Jeg står under disse bilene hver dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 22, 2011 Jeg ville ikke rustbehandlet en ny Audi, snarere tvert i mot. La den være som den er. Det kan være fare for fukt mellom lagene etter rustbehandling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 22, 2011 Ligger vel noe i det folk sier hær, om du endrer forutsetningene for rustbeskyttelse så møter du nok veggen om det blir snakk om garantijobb i framtiden. Vær heller flink med og spyle/ferske av bilen i vinter halvåret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 22, 2011 rustbeskyttelse/understellsbeskyttelse av bilen er altid ein bra ting VIST det blir gjort RETT, og følge Møller er det BERRE TEROSON som er godkjent, ved bruk av dette middelet vill garantien vere som før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 22, 2011 Hjulhus bak på en 2006mod Passat kan se slik ut. Masse rust, og ikke snakk om å få noe på garanti så lenge det ikke var rusta hull, så jeg tectylerte hjulhusene. Sitter ikke å venter på at det skal ruste mere, for så å kanskje få det på garanti: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...