#1 Skrevet Mai 21, 2011 (endret) hei jeg harr problemer med at bilen plutselig ikke vil starte, selv om den er god og varm, men det skjedde en sjeldenen gang og kom alltid etter andre, tredje forsøk. men nå har problemet blitt så stort at bilen nekter plent og starte, jeg skiftet tenningsbryter da ,jeg har lest mange steder her på forumet at det er ett kjent problem. da jeg skiftet den var den sprukket og jeg trodde jeg hadde funnet kilden til start problemet, men idag så skjedde det igjen og jeg har ikke fått start på bilen. jeg har sjekket litt rundt og noen har fortalt meg om at det kan være turtalls sensor, eller svinghjuls sensor, noen som vet om dette er en og samme giver, evt hvor de er på motoren og kordan man demonterer de. Når bilen går så er det ingen problemer, ikke fusker den eller stopper uten grunn. tar gjerne imot gode forslag for hva problemet kan være, jeg prøver alt på forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2011 hei jeg harr problemer med at bilen plutselig ikke vil starte, selv om den er god og varm, men det skjedde en sjeldenen gang og kom alltid etter andre, tredje forsøk. men nå har problemet blitt så stort at bilen nekter plent og starte, jeg skiftet tenningsbryter da ,jeg har lest mange steder her på forumet at det er ett kjent problem. da jeg skiftet den var den sprukket og jeg trodde jeg hadde funnet kilden til start problemet, men idag så skjedde det igjen og jeg har ikke fått start på bilen. jeg har sjekket litt rundt og noen har fortalt meg om at det kan være turtalls sensor, eller svinghjuls sensor, noen som vet om dette er en og samme giver, evt hvor de er på motoren og kordan man demonterer de. Når bilen går så er det ingen problemer, ikke fusker den eller stopper uten grunn. tar gjerne imot gode forslag for hva problemet kan være, jeg prøver alt på forhånd takk Lese ut feilkoder er veien å gå, Tipper på hallgiver hvis det er slik en på denne motoren, Hvis det er likt som på 20v motoren må hallgiveren registrere minst 25 rpm under start for å trigge bensinpumpa, Men så vidt jeg husker trengs ikke hallgiver når motoren går, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2011 For å gjøre en kjapp test om det er den, er at bilen starter om du tauer den igang. Kjent problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2011 vet du om kor, denne sensoren ligger/montert. noen som har vagcom i nærheten av bergen. hadde ett tilfelle tidliger der eg ikke fikk startet den verken ved tauing eller nøkkel, jeg skiftet da tenningsbryter og trodde det var denne da jeg fant skade på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2011 men det som er litt små rart er noe som kommer og går, vet liksom aldri når den velger og starte eller nekte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2011 Kan det være startsperren? Jeg har/hadde (vet ikke helt om det er vekk, kommer og går) et problem med startsperre og det gav liknende symptomer som det du nevner. For min del blinket det og lyste i startsperre symbolen i instrumentet. Om ikke du har sett dette lyset kan er det nok noe annet evt har lyspæren i instrumentet gått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2011 hvis det er hallgiver på denne motoren er det kanskje den, Jeg hadde akkurat samme problem på min 2,3 Da var det hallgiveren som hadde tatt kveld pga jordinga til motoren var løsnet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 24, 2011 Ligner på samme problemet som jeg hadde, og Hallgivern var gåen. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=94268 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 24, 2011 Ligner litt på startproblemet jeg hadde også og da var det hallgiver. Kommet olje inn i huset til hallgiveren hos meg som gjorde at den ikke startet hver gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 25, 2011 har ikke startsperre på denne bilen visstnok er jeg blitt fortalt av møller. men den teorien om at olje kan ha kommet inn i huset, det tror jeg kan være problemet. for jeg hadde ett lite problem med at jeg hadde leksaje frta servostyringen, det lille røret så går langs bærebjelken, og det var etter det dette problemet begynte. men kor ligger hallgiveren er det easy fix, eller er den blitt ødelagt pga evt olje tusen takk for all hjelp, no skal bilen rett i garasjen og fikses (hvis eg får den dit hehe) mvh Bjørn Ove Thune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 25, 2011 har ikke startsperre på denne bilen visstnok er jeg blitt fortalt av møller. men den teorien om at olje kan ha kommet inn i huset, det tror jeg kan være problemet. for jeg hadde ett lite problem med at jeg hadde leksaje frta servostyringen, det lille røret så går langs bærebjelken, og det var etter det dette problemet begynte. men kor ligger hallgiveren er det easy fix, eller er den blitt ødelagt pga evt olje tusen takk for all hjelp, no skal bilen rett i garasjen og fikses (hvis eg får den dit hehe) mvh Bjørn Ove Thune Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 25, 2011 Mener den ligger på baksiden av toppen? mulig en på hver side`?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 25, 2011 supert skal se etter på begge sider, takk for det, føler jeg trenger det. ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 30, 2011 er det kam sensoren som dere referer til som en halv giver??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 30, 2011 Såvidt jeg kjenner til så sitter kamsensor bak kamdrevet foran på motoren, hallgiver sitter inni fordeleren og kontakten ser du på siden, 3 polet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 30, 2011 Hallsensor på denne sitter i øvre bakkant av venstre topp. Rund dings med kontakt på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 30, 2011 noen som har ett bilde, eg finner ikke denne delen, jeg har ikke fordeler på min bil. den har elektronisk tenning. hvis man tenker venstre topp som når man sitter inni bilen, så er denne den enste eg finner som matcher beskrivelsen som eg finner på denne linken http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=94268 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 30, 2011 grunnen til at jeg kaller dette kam sensor er fordi jeg googlet nr som stod på den, da kom det opp kam sensor, eg sjekket etka og da kom dette dekselet opp som hall sensor, takker for all hjelp, kjenner eg begynner og bli desperat, er frustrerende og ikke klare og skjønne ka del man skal skru på. dere har vært til stor hjelp håper dere ikke er lei mitt frustrert hode. mvh bjørn ove 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 30, 2011 Den delen du har i hånden på bildet, er hall giver, også kalt kam sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 31, 2011 Tusen takk for svar, da er det bare og ringe møller, så satser eg på at bilen starter igjen tusen takk for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 2, 2011 It's alive, takker mye for hjelpen, det var denne delensom lagde all hodebryet. Takk igjen Mvh Bjørnove thune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 2, 2011 Et tips, sett tråden som løst så kan det være til hjelp for andre med samme problem senere. Se hvordan her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=213389&highlight=tr%E5d+l%F8st 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 2, 2011 Will do 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...