#1 Skrevet Mai 21, 2011 Har en 2.0 TDI Toran. Gått 140000. Fått diagnosetest som sier at jeg må bytte gasspjeld huset. Kan det vaskes/renses? Hjelper det?? Pierburg (produsenten) sier på sine hjemmesider at de ikke anbefaler å rengjøre dem. Det er bare å bytte. Hva med å kjøpe et brukt?? Eller er det bare å gå for et nytt. Eneste jeg merker på bilen er ujevn gassgang når bilen er kald. Rykker litt i motbakke på 4 giret og kanskje generelt litt nappete, men det durer nå godt fra 2 literen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2011 Du kan prøve å rense det. Ville ikke giddet å kjøpe et brukt, men mye mulig det finnes billig reprodeler på nett (eBay f.eks). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2011 Hei! En stund siden jeg skrev dette, men Touran er litt rar for tiden. Når den er kald og jeg starter den så går det ujevnt og det ryker kraftig og lukter diesel lang vei. Men etter 1 min så er den grei. Etter 20 min så lugger/rister ved pådrag. Dette er litt ustabilt. Kommer og går. En annen ting er at den inne mellom kommer med et lite rykk når man gasser. Bilen er en 2.0 DSG. Har byttet svinghjul, ledningsnett til pumpedysene. Har fått konstatert feil på en glødeplugg og feil på gass spjelhus(throttle). Er det noen sammenheng her eller.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...