Anbefalte innlegg

Får levert nybilen ( Superb stasjonsvogn 4 x 4 ) med 225/40-18( sommerdekk):) Men hvordan blir det med

samme dim på vinteren ? Tenkte først på 225/45-17 men kanskje jeg heller skal gå for 18" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får levert nybilen ( Superb stasjonsvogn 4 x 4 ) med 225/40-18( sommerdekk):) Men hvordan blir det med

samme dim på vinteren ? Tenkte først på 225/45-17 men kanskje jeg heller skal gå for 18" ?

 

Såfremt man snakker om samme dekkmerke så skulle jeg tro det ikke er forskjell på 225/45 17 og 225/40 18, det er evt. smalere bredde på vinteren som er gunstig for fremkommeligheten, f.eks 205/50 17 istedenfor 225/45 17. Men med 4x4 ville jeg glatt gått for 225 og 18 tom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja for bredden blir jo lik , så da er det jo evt. forskjell i comfort vi snakker om:)

Og den forskjellen er jo minimal;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte selv med 235/40-18 Conti5 priggfritt forrige vinter, og hadde ingen problemer i det hele tatt, selv med forover-trekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det blir 18" da: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg Kjører med 245/40 18 piggfritt på vinteren. har ikke hatt noen store problemer med det. :) gå for 18'' :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg Kjører med 245/40 18 piggfritt på vinteren. har ikke hatt noen store problemer med det. :) gå for 18'' :)

 

Jupp: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.