#1 Skrevet Mai 21, 2011 Avtalte med Dag Ivar her på forumet om at jeg skulle komme bort til han og polere S6'n hans. Vi begynnte fredag ettermiddag, hvor vi startet med vask. Det var ingenting å hente med clay her, så bilen ble kjørt inn i hallen og maskert opp. Bilen har vært omlakkert for noen år siden, så jeg startet opp forsiktig med Scoll S30 og orange pad, men det tok ingenting. Satt da på blå Scholl sammen med S03 Gold. Her ble det bra cut og fortsatte da med denne komboen all over! Etter kombotesting startet jeg ett lite lynkurs med Dag Ivar om å kontrollere roterende maskin. Hastighet, press og pass osv.. Han fikk det til overraskende bra, og etter 2-3 runder på hvert panel så ble resultatet skikkelig bra! Vi tok halve bilen hver med S03 Gold og Blå Scholl. Jeg kjørte på mellom 1500 og 1900 rpm på min flex med medium press, før jeg avsluttet med lite press. Dette ble veldig bra, og jeg kjørte somregel bare en runde på hvert panel med noen få unntak. Siden jeg ikke har PTG og denne er omlakkert så ble vi enige om at det ikke var vits i å prøve å få bort alt av RDS. Tidsforbruk : Fredag : 8 timer x2 Lørdag : 5 timer x1 Totalt : ca 21 timer Utstyrs liste : Vask : Vaskehanske Meguiars Gold Class schampo Scholl Concepts ShamPol Prickbort CG tørkehåndkle Tørkehåndkle for vindu Polering : Flex roterende Meguiars G220 DA Scholl S03 Gold Scholl S30 Scholl Blå pad Scholl Orange pad Meguiars finishing pad Mikrofiber kluter LSP : CG Jetsal 109 Swissvax Mirage Black Wow Meguiars Tire Gel Det ble litt bilder også, men det var en vanskelig farge og se etter defekter og få frem sluttresultat. Litt bilder av utgangspunktet : Litt inspeksjon Fugledritt som har etset seg litt inn i lakken : Eneste vellykkede forsøket på 50/50 : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2011 Litt random bilder : Noen etter Meguiars DA og Scholl S30 : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2011 Klar for IPA Wipedown og ny vask : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2011 Ferdig bil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2011 Takk for titten - Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2011 Bra jobb, flott bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2011 Bra resultat, å steika rå bil du har;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...