#1 Skrevet Mars 18, 2005 Var en tur på butikken å handlet å bilen sto på tomgang en stund. Når jeg skulle kjøre hjem komme det svart røyk når den bynte å lade i 2 gir, testet det flere ganger å røyken kom når turboen kom. Hva kan det være??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2005 Kan ikke være at Turboen er gåen?? Kompis av meg hadde samme problemet på si S2 og det var turboen som begynnte å ta kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2005 Var en tur på butikken å handlet å bilen sto på tomgang en stund. Når jeg skulle kjøre hjem komme det svart røyk når den bynte å lade i 2 gir, testet det flere ganger å røyken kom når turboen kom. Hva kan det være??? Kan vere ein luftlekkasje etter luftmassemålar, kan vere ut fra turbo eller noko sånt. Da trur hjernen at motoren får masse luft å pøser på med bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2005 Var å prøve kjørte en tur til å fant ut at det ryker svart akkurat når turbon bynne å lad til den lad rettli. For mye bensin kanskje akkurat når den bynne. det er en k26/27 turbo Ska ta å sjekk innsuge imårrå. Trur biln treng en total justering for sommeren ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2005 Sjekk lambdasonden din kanskje?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2005 ikke det at jeg har peil,men tipper på olje..at det er turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 20, 2005 Hvordan sjekker jeg lambdasonden da...??? Vis det er olje i turbon så vill det væl ryk svart heile tia eller??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 20, 2005 njæi det treng et vel ikke.bare å skru av slangen og kjenne.ikke slakk inn/ut.. men som sagt har ikke mye peil turboen din jobber vel "hardt" til daglig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 20, 2005 Ettersom røyken er svart vil jeg si det tyder på for mye bensin.. Olje gir vanligvis blå røyk, Min erfaring i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 20, 2005 Ettersom røyken er svart vil jeg si det tyder på for mye bensin.. Olje gir vanligvis blå røyk, Min erfaring i allefall. Jupp, svart røyk tyder på for mye bensin, blå røyk er olje, hvitt er vann.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 20, 2005 tok visst ei øl for mye igår 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 20, 2005 Håper det ikke er turbo greier, var istykker me regulatorn for bensin for kort stund siden for å montere bensintrykksmåler. kanskje det ble justert litt da uten at det var meiningen. Skal ringe i morgen å få levert inn bilen til justering, måling osv.. så får vi se va de sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 20, 2005 njæi det treng et vel ikke.bare å skru av slangen og kjenne.ikke slakk inn/ut..men som sagt har ikke mye peil turboen din jobber vel "hardt" til daglig? Nei den jobber meget skjeldent hardt, bruker nesten ikke bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 21, 2005 Hvis lambdasonden din er skrot, vil denne da måle feil verdier på blandingen forbrent bensin/luft. Typiske symptomer er som oftest høyt bensinforbruk, svart røyk, luguber tomgang osv. Hvis den "føler" at det er mager blanding som kommer ut av eksosen din vil den da kompensere ved å styre hjernen til å gi mer bensin, da får du svart røyk som oftest. Som igjen tyder på mye uforbrent bensin. F.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 21, 2005 de skulle sjå på den i mårrå, så får vi se va som er galt... Håper de finner feilen å den blir fikset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 24, 2005 Hvar på es me bilen ja, det var nok "litt" for mye bensin ja. Gikk jo mye bedre etterpå.. he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 24, 2005 fått bremset den da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 27, 2005 Har ikke fått bremset den enno, var til egil å fikk justert så skal ringe bjønstad bil rett etter påske å få en time benking.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...