Anbefalte innlegg

Lufter bremsene på cab men det har resultert i at pedalen har blitt helt myk.

Spm er om det er kommet luft til hovedsylinderen og abs enheten og hvordan jeg skal lufte disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett trykk på beholderen så går det som en drøm!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye verktøy for det ;)

Så må lufte på den "gamle" måten så hvilkenipler må da luftes på hovedsylinder og ABS enheten.

Er 2 rør som går til ABS og 2 nipler som ikke er i bruk på hovedsylinderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på at lastventilen bak (hvis du har det, da! er på konas, i hvertfall!)) ikke er lukket, (ikke jekk opp bilen bak) da kan det bli for stor motstand i systemet bak.

Vil du kjøre en tur og tror det kan hjelpe, kan du låne Biltemas vakuumbremselufter av meg, Geir!

(tlf 95722608)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var den lasteventilen da, ser ut som om den har satt seg.

Håndbrekken satt seg her om dagen og etter det ble pedalen dårlig, ellers så har den vært litt frem og tilbake så regner med at det er luft i hele systemet.

Sjekker om lasteventilen for å være på den sikre siden så "plinger" jeg på hvis jeg skulle trenge å låne lufteren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lete nok i redskapen så fant jeg overtrykksverktøyet :) Så må vel ta noen timer for å organsiere litt igjen ;)

Ble til å lufte bak så ble pedalen bra.

Etter kjøreturen i går så ble pedalen litt lavere og i dag morges var pedalen veldig lav.

Noen meninger om hva som kan forårsake dette?

Enda mer luft i systemet ?

Defekte bremsedeler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte ikke å vente så ble til å lufte litt før middag ;)

Det jeg registrer er at det er lite veske som kommer ut fra kalipter VB mens det kommer mer fra HB.

Kan det bety defekt avlastningsventil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye testing og frem og tilbake.

Tok av hovedsylinderen å det rant ikke en dråpe etter at jeg tok bort bremserørene, så her er det tett et eller annet sted :)

Så blir det til å få tak i en som virker :)

Er det så at bremsevesketanken bare er til å dra opp fra sylinderen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan dra opp tanken ja, den sitter litt hardt fordi det er o-ringer under, denne vil mest sannsynlig følge med tanken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg testet ny hovedsylinder men ingen bedring :(

Det er fortsatt lite trykk i sylinderen når jeg lufter den.

Syns det er mange "rare" lyder ved bremseservoen og fikk en annelse på at tidligere eier har kanskje skiftet sylinderen.

Bilen hadde dårlige bremser allerede når jeg kjøpte den, hvis det skulle være at sylinderen ikke passer til bremseservoen. Er det en mulighet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny hovedsylender = bremser :)

Så ble en kjøretur å ikke minst med sol :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.