#1 Skrevet Mai 22, 2011 Ei jeg kjenner som har kjøpt seg en 96' VW Polo Color Concept, og etter et par uker gikk toppen.. Nå er det et problem med bilen, og lurer på om noen har en liten anelse om hva det kan være?` Hei du! Atte poloen er ikke no kul lenger.. Den stoppa for meg vettu, også etter det har vi bytta topp, pakninger, dynamoreim, regreim, spennrulle, vannpumpe, plugger osv.. Og nå starter den, men den går bare på 3 sylindere. og pluggen på sylinder nr 1 blir skikkelig oljete.. har du noe tips til hva det kan være? Fikk høre att det kanskje er topplokkspakninga som er satt opp ned, eller regreima eller noe sånt ?.. Sjekka på mekonomen sine sider at den har motorkode AEE og har et motorvolum på 1598ccm og har 75 hk/55KW Håper noen kan være til hjelp -- Alex 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2011 pluggen blir svart eller oljete?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2011 Hu sier den blir oljete.. Bilen står på toten, så har ikke sett den selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2011 Dukka opp litt mer info: Vi har ikke fått justert tenninga helt riktig enda, men det må jo være noe mer enn det som er galt.. snakka med søskenbarnet mitt igår, og han sa det kunne væra regreima ell toppakningen som var feil vei/opp ned.. Den tikker no sykt, og hele bilen rister.. . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2011 Enda litt mer informasjon etter en komptest Er komp på sylinder 1 2 og 3.. På sylinder nr 4 er det nesten opp til 3 bar. På de andre er det 9 bar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2011 Byttet topp pga register-ras? Nye toppen ble planet? Det ble ikke sjekket om rådene var i orden etterpå? Mistenker skade på syl 4 i form av bøyd råde eller om mulig defekt olje/kompresjonsring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...