00561 Mixture Adaption / 00533 idle speed regulation: feilkode RS2 - motronic guruer?

Anbefalte innlegg

Hvor mye slakke på kamkjede kan tolereres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om dette kan være fordi jeg har fjerna ventilen på veivhusventilasjonen, har bare slanger direkte til catchtank. Og på denne måten suger den falsk luft. Får skaffe meg en ny og prøve. Stemmer det at det kun skal gå an å blåse gjennom denne ene veien?

Synspunkt?

This part acts as a PCV valve, as it provides a one way exit for gasses built up in the crankcase. Over time, contamination might cause reduced air flow and cracks can occur in the housing. If your car is experiencing a loss of boost pressure, a decrease in performance, as well as rough idle, this valve might to be blame. This valve sits in the in the intake hose that goes down to the turbo inlet.

Pressure%20Regulator%20Valve%20-%20Price

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig ser det ut til at dette problemet er borte! :D Etter lang tids prøving og feiling, banning og tårer.

Tenkte jeg skulle prøve min gamle originale resirk ventil i plastik ifra 1994 bare på pur f...., så jeg fikk leita fram den fra delekassen og satte på - selv om ikke jeg hadde noe særlig trua. Det gjorde susen gitt! Den ventilen som stod på var en ny i alu fra 034. Den kan ikke ha tetta skikkelig? Rævva blues.

Men nå er jeg glad! Oppdaterer her i tilfelle andre er borti det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig ser det ut til at dette problemet er borte! :D Etter lang tids prøving og feiling, banning og tårer.

Tenkte jeg skulle prøve min gamle originale resirk ventil i plastik ifra 1994 bare på pur f...., så jeg fikk leita fram den fra delekassen og satte på - selv om ikke jeg hadde noe særlig trua. Det gjorde susen gitt! Den ventilen som stod på var en ny i alu fra 034. Den kan ikke ha tetta skikkelig? Rævva blues.

Men nå er jeg glad! Oppdaterer her i tilfelle andre er borti det samme.

Husker jeg hadde mye problemer med samme greiene når jeg hadde motornic. Løsningen ble å shimse opp fjøra med 5kroninger og seale hele dritten 4 life med to komponent seal. Ble i allefall veldig tett og fin og åpnet ikke før du gikk av gassen med skikkelig trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.