#1 Skrevet Mai 23, 2011 Har problemer med lysene på venste frontlykt på min nyinnkjøpte Audi 80 2,3Q 93 mod. Nærlyset og fjærnlyset virker ikke på venstre side. Blir bare en liten glød på nærlys og ingenting på fjærnlys. Mens med lyshorn virker fjærnlys. Alt virker på høyre side. Har forøvrlig prøvd å bytte pære. Noen som har forslag til løsning på dette? Skal på EU på torsdag så hadde vært greit å funnet feilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2011 Dårlig kontakt? prøv og rens kontaktene, og gå over dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2011 Dårlig kontakt? prøv og rens kontaktene, og gå over dem. Har prøvd å gå over kontakten på pæren men den ser veldig bra ut. er det andre kontakter det er lurt å se over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2011 Kan evt ta og se over sikring, da det er en sikring til kvar side (mener eg... mener det var sånn på min iafall) har du prøvd og målt strømen fram? Siden det såvidt begyner og gløder, så kan det ikkje være mange voltene som kommer frem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2011 Okei, sikringene sitter vel i sikringsboksen i motorrommet? Nei har ikke målt noe, skal gjøre det i morgen. Er det noe rele på lysene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2011 Okei, sikringene sitter vel i sikringsboksen i motorrommet?Nei har ikke målt noe, skal gjøre det i morgen. Er det noe rele på lysene? Sikringene ligger i motoromett ja, helt oppe me frontruta! Det er rele på det ja, men mener da at begge lysne burde vært dårligt, om rele var gåent/dårligt.. Relene ligger under platen på fører siden, ovenfor pedalene! (Ivertfall på min 2.0 B4) Med lyshorn, mener du da at du holder lysbrytern mot deg? (sånn du kan blinke me lysne feks..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2011 jeg husker ikke om det går to ledere gjennom spakstellet eller ikke, men det er en kjennsgjerning at disse blir dårlig etter vhert på disse bilene... dvs det blir dårlig kontakt, dette fører til varme, som igjen gjør at lederne meltes litt inn i plastikken.. som igjen fører til dårligere kontakt... Dette kan fikses uten veldig store problemer... (pelle i fra, rengjøre, "shimse opp" lederne på baksiden med no alu-foile) MEN... litt skeptisk på om det er to ledere gjennom spakstellet.. men husker som sagt ikke.. prøv å mål deg frem til hvor det er dårlig kontakt + sjekk jordinger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2011 okei, ja med lyshorn mener jeg når jeg holder lysbrytern mot meg. Hva mener du med spakstellet? Jepp skal måle litt i morgen, men noe jording må jo være bra siden lyshornet funker bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 23, 2011 Spakkestellet er nok hele lysbrytern. På en audi 80 B3 vi hadde, ville aldri fjernlyset slå seg på, og visst det slo seg på med og holde inn knapp, forsvant lyset i dashen osvosv.. mye rart som skjede. Bytte bare hele delen me en annen vi hadde liganes, og probleme var fikset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 23, 2011 Okei, har en delebil jeg kan plukke denne av, regner med det er likt selvom det er en diesel bil? Er det mye jobb å demontere lysbrytern, eller må vel ha begge bryterne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 23, 2011 Må bare av med ratte og så er det noen skrur og kontakter, veldig enkel jobb! Sender deg en PM straks btw! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 24, 2011 Hvis det bare gløder i lyset på den ene siden er det 99% sikkert at det er en dårlig jording mot karroseriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 24, 2011 okei men det lyser jo vanlig når man bruker lyshornet. men skal måle litt å sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...