#1 Skrevet Mai 24, 2011 Kjøpte nye felger til min A3 for noen uker siden. Selger nevnte at noen kunder hadde klaget på at lakken flasset av inne i boltehullene, dersom de var uforsiktige eller brukte for stor hjulvinne ved stramming. Så da jeg skulle etterstramme boltene hadde jeg dette i minne. Men til tross for at jeg forsøkte å ta hensyn til lakken, var det ikke til å unngå at lakken flasset av der hjulvinna kom i kontakt med felgen. Jeg var overrasket over hvor lite som skulle til. Jeg tenker at dette er reklamasjonsgrunn. Er dere enige, eller er dette noe man skal leve med? Skal nye felger få slike merker ved normalt forsiktig etterstramming av boltene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2011 Dette synes jeg er alt for dårlig, selv om det er replica-felger. Jeg vil si at det er ganske essensielt at en felg tåler å bli skru på/av utan at store flak av lakken går av, noe som tydeligvis ikke er tilfelle her. Har dette skjedd på flere felger? Snakket med forhandler om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2011 Ja, det er merker i lakken på tre av fire felger. På den tredje felgen ble lakken skadet, men falt av først noen dager etterpå. Har snakket med forhandler, og gjort avtale om at de skal se på dette på mandag. Så får vi se hva de sier. Som du sier, så burde en felg tåle å bli skrudd av på, uten å få synlige merker av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2011 Sånn prinsippielt så synes jeg vel at klarlakken på en felg skal tåle normal håndtering. Hvis den ikke tåler at man "kommer borti" med hjulvinne/skralle, hvordan blir den da etterhvert som norsk veistein har vært og hilst på? Jeg ville nå snakket med selger om dette og fått til en løsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2011 Snakket med selger for noen dager siden. Han skal forsøke å få lakkoden fra produsenten, og se om skaden lar seg utbedre. Hvis det ikke går, ble jeg lovet nye felger. Spent på resultatene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...