#1 Skrevet Mai 24, 2011 (endret) A8 2.5 TDI '99 Servoen virker ikke lenger plutselig. Ingen lekkasje å se, normalt nivå. ingen ulyd fra reimer. Har ikke kjørt diagnose. Leser at noen har opplevd at diagnosefeil kan medføre at servoen ikke fungerer, men vet ikke om det er relevant for min bil. Har servotronic og vet at det kan være trøbbel med rattsensor, men er som sagt ikke sikker på om dette er relevant for min bil. Har ikke nivåregulering. Ringte Mølller og fikk beskjed om 5289 kr for ny. Sjekker på NBS. Finnes det andre kilder? Er det mulig å kjøpe overhalte? Har ikke lyst til å kjøpe brukt. Prøvd å lete etter tråd med arbeidsbeskrivelse, men fant ingen? Er det typisk at den bare plutselig tar kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2011 Kan det være tannstanga også?? Hvordan kan en i tilfelle finne ut det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2011 NorskBildelSenter hadde ikke servpumpe til min A8. De sa at det var annerledes innfesting på A8 og at de bare skaffet de som det gikk mest av. Jeg trodde disse 2.5 tdi motorene var like uansett A6/A4 etc. Litt uheldig der kanskje? Er det noen som kjenner til alternative steder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2011 Bilen er inne på S-sentrum. Multireima har gått og årsaken er strammehjulet som visstnok går skjevt ved slitasje og ødelegger reima. Godt at reima ikke ble byttet bare ellers hadde den gått igjen. Litt vanskelig å drive diagnose med kona når jeg er i utlandet. Ladelampa må ha lyst og hadde hun sagt det så hadde jeg skjønt at reima var røket. Ok, men nå blir dette i orden, godt at ikke regreima gikk i samme slengen for den reparasjonen hadde bilen for 1,5 år siden da regreima gikk. Reparasjonen ble antydet til 7000kr. 2000 kr i deler og resten i arbeid. Jeg synes kanskje det var litt i overkant for et verksted som er "spesialist på A8"? I følge arbeidsbeskrivelse i ELSAWin synes jeg ikke dette ser ut som en 5 timers jobb, men men bare godbilen blir i orden så kona kan ta turen til hytta så får vi håpe at det blir billigere ann antydet . Hvordan setter jeg forøvrig "løst status" på denne saken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...