#1 Skrevet Mars 18, 2005 Heisann. Mere tekniske spørsmål jeg ikke finner svaret på selv. Ser noen av de som selger senkesett opererer med en type til Golf III som er produsert/(solgt?) mellom 10/91-9/93 og 10/93-9/97 (i enkelte tilfeller fram til 7/94) Hva er så forskjellen?? Jeg kjøpte ett justerbart Gult Koni sett som satt på en 92 mod GTi og klinte det på min 96 mod. Har jeg gjort noe dumt da??' Edit : Og siden dere muligens er i gang med å forklare.... Hva er forskjellen på gevinde og et vanlig senkesett?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2005 Ingen som kan hjelpe meg da? Undrer på om dette kan være grunnen til at foringen venstre fram gikk til helvette... Isåfall selges gule hardhetsjusterbare koni og H&R fjører omgående... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2005 På senere biler så er dimensjonen på toppen av fjæra, og dermed fjærskåla, forskjellig fra tidligere biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2005 Okay. Så det kan altså være fjørene som har fått foringene til å ta kvelden? (dette er godkjent hos biltilsynet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2005 Vil tro at HVIS det er "feil" sett du har, ville du merker det fort enten ved montering eller ved kjøring. Ble tull med min på det første settet jeg kjøpte. Fjør-skålen (oppe) passet ikke, med det resultat at det ble en he***es lyd ifra fjøra ved svinging...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2005 Okay. Da er det ikke fjørene sin skyld da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 19, 2005 Okay. Da er det ikke fjørene sin skyld da. Tror ikke det er så uvanølig at foringene blir fortere slitt etter senking, dette har vel med at foringen "vrir" seg når bilen blir lavere. Så om man skal følge læreboka så bør man løsene foringene litt under senking Om Jeg har forstått MK3 rett finnes det 3 varianter av fjærer. 92-94 105mm (udvendig diameter på fjærene framme) 94-97 90mm GTI/VR6 har samme diameter på fjærene, men "skålene" oppe er ikke like Så fjærene du har kjøpt er nok 105mm (92 mod) i diameter og de skal være 90mm (96 mod) Ta å mål diameteren på det du har kjøpt du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 20, 2005 Tror ikke det er så uvanølig at foringene blir fortere slitt etter senking, dette har vel med at foringen "vrir" seg når bilen blir lavere. Så om man skal følge læreboka så bør man løsene foringene litt under senking Om Jeg har forstått MK3 rett finnes det 3 varianter av fjærer. 92-94 105mm (udvendig diameter på fjærene framme) 94-97 90mm GTI/VR6 har samme diameter på fjærene, men "skålene" oppe er ikke like Så fjærene du har kjøpt er nok 105mm (92 mod) i diameter og de skal være 90mm (96 mod) Ta å mål diameteren på det du har kjøpt du. Neida. Fjørene er riktige de. Det var demperne som sto på en 92 mod. Skreiv litt rart tidligere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 20, 2005 Neida. Fjørene er riktige de. Det var demperne som sto på en 92 mod. Skreiv litt rart tidligere jojo, men da har de jo ganske god plass i dempern om fjærene er 90 mm.........er dette så bra da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 20, 2005 jojo, men da har de jo ganske god plass i dempern om fjærene er 90 mm.........er dette så bra da? Humm. Dette må seriøst sjekkes.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...