#1 Skrevet Mai 24, 2011 Hallo.. trenger en STEG-for-STEG forklaring ( gjerne bilder) på hvordan man trykk tester innsugs siden av en slik motor for å finne lekasje. Jeg har byttet TBB til APR bi pipe da TBB hadde ett stort hull på undersiden. Det viser seg at det kansje ikke bare er der lekasjen kommer ifra.. Den har samme "lekasje" lyden nå som da den ødelagte TBB sto på.. Så det er jo tydligvis i samme område, finnes det et "kit" man kan få kjøpt eller laget for framtidige tester så er jeg takknemlig for ett slikt kit.. CANT WAIT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2011 vast har kitt for trykktesting. simpelt og trykkteste og lage verktøy selv.koble på delen med luftnippel på innsugsrøret rett etter lmm og plugg røret til olje åndeslangen på y-røret og kjør på med luft. begynn med feks 0,5bar og da vil du høre di fleste lekasjer. hører du ingen kan du kjøre opp til det du lader med som maks når du kjører 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2011 pøser du på med særlig mer enn 0,5 bar INN på turboene så kan du risikere å ødelegge pakningene i turboen, de er ikke laget for overtrykk på kompressor siden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2011 vast har kitt for trykktesting. simpelt og trykkteste og lage verktøy selv.koble på delen med luftnippel på innsugsrøret rett etter lmm og plugg røret til olje åndeslangen på y-røret og kjør på med luft. begynn med feks 0,5bar og da vil du høre di fleste lekasjer. hører du ingen kan du kjøre opp til det du lader med som maks når du kjører Fett da må jeg inn å se, å handle.. ( jeg tror det er de to gummi ringene rundt gass spjellet på APR kitet som gikk i stykker under montering ) pøser du på med særlig mer enn 0,5 bar INN på turboene så kan du risikere å ødelegge pakningene i turboen, de er ikke laget for overtrykk på kompressor siden.. Helt riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2011 fant ikke igjen linken men send dem en mail og hør med dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2011 (endret) fant ikke igjen linken men send dem en mail og hør med dem De har det liggende for salg, men det er ikke tilgjengelig på web shopen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2011 Sjekk y-stykket før gasspjeldet. Det har en lei tendens til å ryke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2011 Sjekk y-stykket før gasspjeldet. Det har en lei tendens til å ryke. Byttet 3 stk.. til slutt blei jeg så lei jeg kjøpte APR bi-pipe kitet.. som "skal" eleminere dette, men jeg tror det er en O-ring som kan ha tatt kvelden på dette APR kitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2011 Ellers så er jo toppene og bunnene på IC et svakt punkt. Sjekka det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2011 Ellers så er jo toppene og bunnene på IC et svakt punkt. Sjekka det? Har bytta til en FMIC.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2011 sjekket for sprekker i trykkrørene som er skrudd i blokka på motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2011 sjekket for sprekker i trykkrørene som er skrudd i blokka på motoren? Nei, er ikke sikker på hvilke rør du mener men alt dette er byttet. Får vel få tilsent det Trykk test kitet fra vast først så hører vi fort hvor denne jævla lekasjen kommer fra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...