Diverse spørsmål om hjullager bak - A4 tq

Anbefalte innlegg

Hei!

Har startet med hjullagerskifte på bilen min idag, fikk ut det gammle lageret og spindelen, men lageret ramla ut i deler så fikk aldri studert det så nøye.

Tenkte veldig lite over hvilken vei jeg satt det inn da det ikke stod noe om dette.

Så når jeg hadde presset i lageret og montert navet i lageret igjen var det veldig mye slark i nav både inn og ut og sideveis. ser at lageret er "delt" innerring på (se bilde) så jeg tenkte jeg hadde satt lageret i feil vei. Stod det feil vei eller var det bare noe galt med dette lageret?: klø :

Tenkte å dra ut navet igjen for å sjekke, og drog litt i navet med håndmakt så raste lageret ifrahverandre?

Når jeg skulle ha ut navet første gangen måtte jeg jo terse det ut.

Så nå må jeg bestille nytt lager i morgen: bh :, og ser helst at jeg gjør det riktig denne gangen!

Veldig dårlig forklart men håper noen skjønner når de ser bildet!

P8035141.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst det er samme som framme, så skal den minste / smaleste ringen på hjullagre stå inn mot chassiet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulgte det ikke med en skisse/tegning med det nye lagret som forklarte hvordan det var satt sammen? Det gjorde det med mitt fra SKF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar og god how-to guide:)

Fulgte nok ikke med noe på det Biltema lageret jeg kjøpte. Men fant ut jeg måtte ha senterbolten også. Så kjøper hos den lokale vw forhandleren idag. Satser på det følger med ei skisse der:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var alt i orden igjen og bilen fungerer fint :)

Ser nå at dette egentlig var en dum post når jeg fikk det nye lageret:p

Det to innerdelene i lageret der var jo 39mm og 41mm.

På det første jeg monterte var begge like: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.