Stoppet av Statens Vegvesen -> Kjøreforbud

Anbefalte innlegg

Jeg EU-godkjente med 3" downpipe 2,5" bak til bakpotte med avgass som var 5 ganger høyere enn kravet. Så EU-kontroll vs biltilsynet kan vel ikke sammenlignes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min avgass ble målt til 0,68 uten cat, 0,19 med cat.

Derfor mener jeg at det kan sammenlignes, sålenge du bruker et skikkelig verksted til kontrollen din. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han jeg snakket med på kontoret i dag var kontrollør. Det var han som stoppet meg forige uke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har følgende blitt gjort:

Montert,

Orginal komplett eksos

Orginal resirk

Orginal intercooler

Orginal magnetventil

Orginalt luftfilter

Xenon 35/55w -> Halogen

US Blinkers fjernet

Hjulbuer og div skrubbet og spylt rent for en litt kosligere kontroll

Subbemerker fjernet, tectylbehandlet på nytt

Alt av deksler i motor oppmontert

18x8,5 med 215/35 (feil rulleomkrets) byttet ut med høyere, orginale Audi-hjul

Da mangler jeg bare å stille inn høyden og stikke på firhjulskontroll -> EU -> Vegvesenet

Har tatt så lang tid på grunn av at selgeren av eksosen jeg nå har presterte å drøye'n med ei hel uke før han gadd sende noe som helst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok redd de i kr.sund har blitt nokså nazi siste årene ja.

Og de har faktisk lov å kreve tuv papirer på det meste av oppgraderinger, både basert på støy, utslipp og sikkerhet.

De har mulighet til å utøve skjønn også, noe iallefall en av de der ute var flink til før, men det virker som de har bestemt seg for å stramme inn på dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn å forstå ja. Var i allefall fullbooket i Kristiansund når jeg ringte i dag. Men i molde hadde de tid allerede rett over helgen, så jeg ble satt opp der.

Noen som vet hvilken metode de de bruker for godkjenning av senkesett i Molde?

11cm klosse/8cm gravkant som man må kjøre over? Om det er over 8cm så venter jeg heller på time i Kristiansund i allefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal jeg følge med på. Lykke til på biltilsynet. Krysser fingre og tær ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble stoppet i Elverum i dag, jeg har litt under 4cm klaring og ganske stiv. Men ga meg ikke no mere enn mangellapp på senk og spacer: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du setter visakortet i hjulbuen bak på bilen min så sitter det fast. Det var også tydelige subbemerker som han påpekte.

Ble ikke noe bedre av at jeg hadde FMIC og en hjemmesveisa 3" eksos (uten cat) heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kjøreforbudet opphevet og senkesett godkjent i vognkort!

Senk ble faktisk godkjent med 8cm klaring og med camber-verdier som var ganske langt unna kravene.

Men jeg må på etterkontroll, da ene bremserøret mitt ikke satt ordentlig i klipset bak og fordi EN hjulbolt manglet.

Jeg er uansett fornøyd. Fikk bekreftet at demperene var gjevne og fine når han satte bilen på en slik dempertest. Kan ikke huske å ha kjørt over noe slikt tidligere, så det er noe som har kommet ganske nylig her i Kristiansund i allefall. Fikk samme verdiene på alle demperene når han målte, og det var faktisk uvanligt bra mente kontrolløren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.