#26 Skrevet Mai 26, 2011 Ingen som har blitt bedt om å enten godkjenne eksos eller komme tilbake med orginalt her da? Vær vrang tilbake. Krev lovhjemmel for det de krever. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 26, 2011 jeg har,både på en e34 520 og passat vr6. Bmw'n hadde jeg tuv på,mens vr6 hadde jeg bare abe papir på.tuv papirene gjorde godkjenninga lett,var med orginalt resten. Mens vr6'n hadde jeg kun orginal kat og resten var 2,5",Det ble kun godkjent fordi det så greit ut og at jeg lovet å ikke endre på det.Det har blitt sjekke opp av bt hver gang jeg har blitt stoppet i kontroll eller vært inne til godkjenning av bilen ved ombygging. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 26, 2011 Da skaffer jeg tuvpapirer på supersprinteksosen jeg har og setter på orginal cat. Da blir det, orginal cat -> 2,5" -> supersprint bakpotte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 26, 2011 Statens vegvesen har på ingen måte politi myndighet. Kan de gi kjøreforbud?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 26, 2011 Ble du avskilta? Eller fikk du ta med bilen hjem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 26, 2011 Mener at det kun er polti som kan avskilte? Eller såklart vegvesen i sammarbeid med politi. Kim; Hadde ikke du ettermontert xenon i facelift lykta dine? Må du også isåfall plukke av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 26, 2011 Xenon blir plukket ut slik som jeg gjør ved PKK! Så kobler jeg ut ut-blinkers. Jeg har skiltene ennå, de ba meg kjøre hjem og ga meg en mangel-lapp. Kan ta bilde av denne og legge den ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 26, 2011 4. senket - mangler frigang, kjøreforbud 6.16 Ombygd - full kontroll (bestill time) Stemningsbilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 26, 2011 Ikke lov å justere NED efekten heller !!! Burde jo hatt igjen penger av staten (les satans blosugere) om man gjør slikt frivilig synes nå jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 26, 2011 mangler frigang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 26, 2011 mangler frigang? Fjærene hadde vel ikke noe å gå på når den var så lav , eller? Ang xenonlysene du plukker av før PKK kontrollene, jeg fikk godkjent ettermontert xenonlys og US-style sidemarkers på min PKK nå nylig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 26, 2011 Den er så lav at bærearmene stanger i toppen av hjulbuen om jeg kjører på ugjevn vei i allefall Såpass fort gjort å plukke ut pærene at det gjør jeg nå som jeg skal innom biltilsynet. Men EU-godkjente med xenon i fjernlys sist gang jeg var inne med denne bilen. Er ikke noe de bryr seg så veldig om tror jeg ;> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 26, 2011 Drit i effekten, de har ingen måte å måle det på uansett.. Ingen gyldig måte i hvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 26, 2011 mangler frigang? Felgen og buen var 1 cm fra hverandre. Så han fikk ikke de stakkars fingrene sine mellom. Han mente at det var livsfarlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mai 30, 2011 Da har jeg snakket med en kar på biltilsynet. Han mente jeg måtte ha orginal eksos, dokumentert tilsvarende kopi-eksos eller TUV-godkjent sportseksos som oppfyller avgass og støykrav. Ser ut som at jeg er på utkikk etter orginal eksos gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mai 30, 2011 Han mente jeg måtte ha orginal eksos, dokumentert tilsvarende kopi-eksos eller TUV-godkjent sportseksos som oppfyller avgass og støykrav. Ser ut som at jeg er på utkikk etter orginal eksos gitt Akkurat det er bullshit. En kompis av meg var plaget med irriterte naboer som mente at eksosen hans bråket for mye. Han tok derfor kontakt med biltilsynet for å få eksosen skrevet inn i vognkortet, men det fikk han ikke fordi de ikke kunne gjøre det. (Ikke vanlig praksis) Det som måles i forbindelse med bytte av eksos er: -co (må ha cat på nyere biler) -støynivå Sålenge CO er under kravet og støynivå er under kravet, og du har mellomdemper eller kat med flammehemmende materiale innvendig, og eksos-stussen ikke står for langt ut eller slutter under bilen, er det ingen som interesserer seg for eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mai 30, 2011 Han mente at de kun kunne måle avgass på tomgang, defor unne utslippene ved kjøring fortsatt være for høye. Han mente at det ikke var vits å skifte på noe som helst på en så "ny" bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mai 30, 2011 Jeg syns at du skal slutte å ringe og snakke med folk, jeg syns du skal vise bilen din og så få konkret beskjed om det er noe du må fikse på, da gjerne med henvisning til lov eller forskrift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 30, 2011 Om det er mulig å velge hvem som skal ta en full sjekk på bilen din, så styrer jeg i allefall lett unna han kisen der. Han så resirken min (helt lik orginal, bare i alu). Og fortalte meg at den måtte byttes ut. Jeg spurte hvorfor, og da var svaret: "den orginale er av plast, og er sort". Prøvde å forklare han at det var akkurat den samme ventilen, bare i alu. Men han mente det ikke var vits å møte opp på full kontroll med uroginal resirk. Da ville jeg bare få ennå en time... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mai 30, 2011 De du får snakke med når du ringer er gjerne ikke de samme som står ute i hallene og kontrollerer. Det er litt av årsaken til at jeg skrev det jeg skrev. Slitedeler må kunne byttes ut med ditto tilsvarende uten dokumentasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mai 30, 2011 Greit at du syns det. Men uansett hva jeg gjør, så må jeg sviese ny eksos da jeg hadde 3" fra før av. Og det er jævlig bortkastet tid og penger å sveise sammen noe med orginal-cat en uorginal mellompotte og en supersprint bakpotte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 30, 2011 ....om kontroløren allerede før kontrollen sier at det ikke går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 30, 2011 Som jeg sier, så er det forskjell på de på kontoret som tar telefonen og de som arbeider som kontrollører ute i hallen. Jeg var sammen med kompisen min når vi stakk innom kontoret i Molde for å spørre om dette, og han hvitsnippen vi ble geleidet inn til har trolig ikke kontrollert en bil på flere år. En gammel og tverr mann, men han visste hva han snakket om. Men for all del, gjør som du selv mener er best. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 30, 2011 Stoler på deg og setter sammen det jeg har og viser den bare. Går lett gjennom om det er slik du sier det er med avgass og lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 30, 2011 Jeg har 3" DP, 3" racecat fra biltema og 2.5" eksos fra BSR med 2 potter når jeg hadde bilen inn på Møller for eu-godkjenning. De målte avgass, men ikke støy fordi de mente å høre at den ikke var i nærheten av lydgrensen. CO var under kravet, så ingen anmerkninger. Mulig de er litt mer nazi på tilsynet, men erfaringsmessig er de altså værre de du ringer og prater med enn kontrollørene ute i hallen. Krysser fingrene for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...