#1 Skrevet Mai 25, 2011 Byttet ut alle vakuumslangene på en Golf II for ca et halvt år siden. Snappet med meg 3 meter fra Biltema på en av de mange handleturene der. Disse: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Slange/Ovrig/Vakuumslange-3-m/ Det var jo flott å eliminere falsk luftsuging i noen måneder... Slik ser de ut nå, stakkars bilen hoster og harker fælt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2011 Og enda et flott bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2011 Opplevde akkurat det samme med biltema sine selv, helt utrolig. Slangene var rett og slett helt morknet opp. Rev av alt og kjøpte nye på Mekonomen, de har holdt leeenge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2011 Er faktisk elendig kvalitet på vakumslangene der, kjøpte samme greia selv til å bruke på en atv. Tok ikke lang tid før det bare var å plukke av alt pga totalt oppmorknet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2011 ta de med tilbake og få pengene igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2011 Hentet meg et par meter på Mekonomen i dag, så det blir nok bra. Utrolig at det er mulig å selge noe så elendig, hvordan er drivstoffslangene deres f.eks.? Hvis de er av samme kvalitet er det jo direkte farlig! Tror jeg må sende bildene til Biltema og be dem ta de ut av handelen... Edit: Sendte bilder til Biltema, så får vi se hva responsen er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2011 Mine ble også sånn etter noen mnd, utrolig dårlig! regner med at bensinslangene er bedre, da er armert med tråder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2011 Opplevde akkurat det samme med disse slangene, ca 2 mnder gamle, bare å kaste i søpla. Kjøpte silikonslanger på ebay, disse har holdt fint i snart ett år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 25, 2011 Jeg kjøpte drivstoffslange i ruller på fem meter fra Biltema. De er så grenseløst elendige. Riktignok brukte jeg dem bare til trykk-/vakuumslange, men hadde man brukt det til bensinslange kunne det få katastrofale følger. Etter ca seks mnd var det svære sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 25, 2011 mine holdt knappe 1 måned, kjøpte nye fra tess å de er virkelig bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 25, 2011 Jeg har også samme problem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 25, 2011 Jeg har kjøpt vakuumslanger på nettet, da 10v turbomotorene bruker en sær dimensjon som Møller skal ha kr 250 pr meter (!!!) for. Betalte Ca kr 750 for 15 meter inkludert frakt fra Tyskland, i samme dimensjon. Ingen kvalitetsproblemer. eBay for teh win 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 25, 2011 Jeg prøvde bensinslange fra Biltema for mange år siden, de ble stein harde etter en stund, og siden har jeg aldri kjøpt denne igjen. Jeg kjøper stort sett Gates slange på Bilxtra når jeg trenger det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 25, 2011 Det som slår meg som veldig rart er at de har sikkert solgt denne elendigheten i flere år? Det må jo ha kommet mange klager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 25, 2011 Det er vel så billig at folk ikke gidder å klage (akkurat som meg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 25, 2011 Det er vel så billig at folk ikke gidder å klage (akkurat som meg) Ser den, jeg bryr meg ikke så veldig om de 59 kronene selv Tidligere hadde jeg kjøpt nytt og glemt saken, men i det siste har jeg fått det for meg å gi beskjed rundt forbi om hva jeg er misfornøyd med, som et eksperiment. Tenkte det kanskje hadde mer for seg enn å irritere seg over det Så langt har det ført med seg asfaltfylling av et hull i ei gate i nabolaget + en del mail jeg ikke har fått svar på (der mista de en kunde...) Man hører jo om dem som får påkjønninger fra diverse selskaper de sender (konstruktiv) kritikk til, så det skader jo ikke å prøve Får de ikke klager vil de jo også fortsette å pushe sjit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 25, 2011 Det som slår meg som veldig rart er at de har sikkert solgt denne elendigheten i flere år? Det må jo ha kommet mange klager? Den lille perioden jeg jobba på biltema(ca. et halvt år) fikk vi faktisk ingen klager på disse slangene. Men det er nok grunnet prisen som andre sier over her. Men skjønner personlig ikke hvorfor de gidder å lage slanger som blir slik. Kan da ikke være så dyrt å lage de slik at de blir litt mer holdbare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 25, 2011 Den lille perioden jeg jobba på biltema(ca. et halvt år) fikk vi faktisk ingen klager på disse slangene. Men det er nok grunnet prisen som andre sier over her. Men skjønner personlig ikke hvorfor de gidder å lage slanger som blir slik. Kan da ikke være så dyrt å lage de slik at de blir litt mer holdbare. Kjøpte 2m slange hos Mekonomen for 84 kroner, så det er jo ikke så billig med 59,- for 3m heller når de må byttes noen ganger i året 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 25, 2011 Samme her, morknet i stykker på kort tid, gadd ikke klage jeg heller for de småkronene, bare la seg i minnet for ting jeg IKKE skal kjøpe mer fra biltema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 25, 2011 Kjøpte 2m slange hos Mekonomen for 84 kroner, så det er jo ikke så billig med 59,- for 3m heller når de må byttes noen ganger i året Det er sant. Bedre da å koste på litt ekstra også heller sette opp prisen 10-20kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 26, 2011 Ja prøvde disse for 2 år siden og di var ubruklige etter 3 uker..!! Jeg handla meg heller bensinslange på bilextra å brukte som vacumslange, funker fett :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...