S4 (aan) plutselig treg å starte

Anbefalte innlegg

I dag ble plutselig bilen litt småsyk. Må nå dra den lenge på starteren før den starter. Uansett om den er kald eller varm. Det som er rart er at den går akkurat som den skal etter at en først har fått start på den. Noen som har en aning om hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.. har ikke akkurat noe svar.. men ganske sprøtt ble plutselig min oxo treg starta te morran!?! lot den stå lenge ute seinere.. men starta fint på kald motor ista... kansje det er noe influensa på gang : haha :

 

 

rart at den din er vanskelig å starte da den er varm og kald,

men dette kan oppstå av føler`n på svinghjulet kødder..(tenning)

 

 

H/vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, dersom du har åpent luftfilter, kan den være litt tung å starte dersom det er lunk på motoren.

 

Mvh Snorre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oxo med opent filter at det legger seg rim i filteret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har åpent filter ja. Men det er rart det skulle skje noe med det nå sånn plutselig. Bilen har funket fint i alt fra 30+ til 28-, men er plutselig treg å starte noen ganger. Går som sagt som ei klokke når jeg først får start, men treg å starte. Kan det være noe bensintull? At det tar lang tid å få frem bensinen etter å ha stått litt? Det som også er rart, er at om den har stått over natta, så er det ikke dermed sagt at den er like vanskelig å starte som etter en halvtimes stopp. Rart.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motorn min var veldig tungstarta ,da var det en vanntemp sensor som var ødelagt,den som sitter i bak kant på toppen..må kjinne den leeenge før den fyra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen måte å sjekke denne på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa si A6 2.7t var plutselig tungstarta her en dag. Når han kom bort til meg så sa han at det lyste ei lampe i dashen. Det var varsellampa for motorelektonikken som lyste. Kjøre bilen på verksted dagen etter og de byttet en tempføler. Ikke hatt noe startproblemer etter det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen, siden den nå ikke vil starte i det hele tatt. Virker som om den ikke får bensin inn. Vet det kommer frem til dysene, men ikke så sikker på om det kommer derfra. Vil ikke tenne i det hele tatt. Tenner på startgas, men dør like fort igjen. Styrer temp giveren bak på toppen om motoren skal få bensin? Hvordan finner man ut om den er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen, siden den nå ikke vil starte i det hele tatt. Virker som om den ikke får bensin inn. Vet det kommer frem til dysene, men ikke så sikker på om det kommer derfra. Vil ikke tenne i det hele tatt. Tenner på startgas, men dør like fort igjen. Styrer temp giveren bak på toppen om motoren skal få bensin? Hvordan finner man ut om den er gåen?

 

 

50øre på at det er en føler :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler eller giver. :)

 

Få lest av evt feilkoder da defekte følere/givere oftest kommer opp der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med røyk når du først får start?Masse svart?

Kan være treghet i tomgansventilen...

Hadde/har problemer med den jeg og jeg kjenner meg litt igjen her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke noe unormalt når jeg først fikk start. Nå har den som sagt slokna helt. Venter på vanntemp føleren bak på toppen. Bytter den neste helg, så får vi se. Har fått en del tips om det kan være den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det funket ikke. Akkurat like død som den var. Snart veldig lei bil som går maks 14 dager uten at noe går galt. Noen i Elverumsområdet med altfor mye tid, og mye lyst til å få liv i den? Den kan egentlig ikke se noen gnist på pluggene heller. Rart at den tenner på startgas om ikke det er gnist.... Skjønner lite. Verksted blir vel løsningen. eller bytte til toyota.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har ikke hoppet over på registret? Hall giver defekt eller svinghjulsgiveren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hall giveren er et år gammel, ikke at det behøver å bety noe. Register? ja, mulig. Svinhjulsgiver? Hvor sitter den, hvordan sjekke den? Er alt typisk diagnose finn ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinghjulsgiveren sitter vel ved girkassen...Er vel to givere der, en for svinghjulet og en for turtall...

 

Hadde lignede symtomer på RS2'n min, der var registret en tann feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som om den ikke får bensin inn. Vet det kommer frem til dysene, men ikke så sikker på om det kommer derfra. Vil ikke tenne i det hele tatt. Tenner på startgas, men dør like fort igjen.

Sikker på at det er høyt nok bensintrykk?

Tenker defekt bensinpumpe. Hallgiver stemmer jo veldig bra med symtom, men BØR jo ikkje ryke så fort.

Bilen starter etter verdier fra Vanntempføler, og 'høyde over havet'-føler.

Luftmassemåler er ikkje med i beregningen før den har starta, så er lism ikkje så mykje som kan ødelegge for bensintilførselen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke sikker på bensintrykket. Kan jo være noe med bensinen siden jeg har hatt ute bensintanken for en stund siden og tettet den. Finner sikkert ut hva på fredag. Da blir det verksted..... nok en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal høre om dysene åpner, hvis ikke kan du lytte på dem gjennom et skrujern til øret el.l.

Hallgiveren kan, som andre halvlederprdukter, holde én måned, eller den kan funke til dommedag. Det vanlige er vel ca. 200'km.. ;) Den kan også sjekkes relativt greit med oscilloskop. (Ellers sier vel feilkodene sitt.)

 

Du vet vel at du ikke behøver vag-com eller Møller for å lese ut feilkoder? http://www.sjmautotechnik.com har full oppskrift.. : ja :

 

(PS: Jeg har noen Toyotaer som backup, men det blir nok flest Audi-km, ja!! ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At ikke jeg tenkte på det.... : bh : Takker : ja :

Fikk kode 2111

2111 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00513 RPM sensor Open or short circuit, Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth.

 

Hvordan får jeg sjekket hvilke av disse delene set er noe tull med?

 

Jim: Var det disse følerne du mente? Er de enkle å komme til, og evt finne ut om det er disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant de. Må begynne å lese litt før jeg spør for mye her...

 

Men, i følge sjm, så kan dette komme opp som en feil om ikke motoren går. Er jo ikke mulig å starte bilen, så jeg kan vel ikke være sikker da. Noen som har gjort noe med dette før? Hvilke verdier skal giverne gi? Skal det være spenning inn til begge følere om tenninga er på? Er det på den ene, ca 4volt, men ikke den andre. Noen som har peil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant de. Må begynne å lese litt før jeg spør for mye her...

 

Men, i følge sjm, så kan dette komme opp som en feil om ikke motoren går. Er jo ikke mulig å starte bilen, så jeg kan vel ikke være sikker da. Noen som har gjort noe med dette før? Hvilke verdier skal giverne gi? Skal det være spenning inn til begge følere om tenninga er på? Er det på den ene, ca 4volt, men ikke den andre. Noen som har peil?

 

Hva fant du ut Kim? Har samme problem her. : bh : Får ny impulsgiver imorgen,satser på at diagnosen var rett ift rpm sensor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant de. Må begynne å lese litt før jeg spør for mye her...

 

Men, i følge sjm, så kan dette komme opp som en feil om ikke motoren går. Er jo ikke mulig å starte bilen, så jeg kan vel ikke være sikker da. Noen som har gjort noe med dette før? Hvilke verdier skal giverne gi? Skal det være spenning inn til begge følere om tenninga er på? Er det på den ene, ca 4volt, men ikke den andre. Noen som har peil?

 

Hei, fant du ut av problemet? Jeg har noe av de samme symptomene på min bil: Må dra lenge på starteren, eventuelt sette på tenningen en rekke ganger etterhverandre for å få bensin frem til dysene (hører at lyden på bensinpumpa endrer seg når trykket er bygget opp). Når den først starter går den 100% godt.

 

Virker som bensinen forsvinner imellom tanken og dysene etter 10-15 minutter, avhengig av temperatur på motor / ute..

 

.Stein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da drar jeg denne opp.. jeg må slepe igang motoren jeg.. kan dra den på starteren til batteriet er tomt.. men etter en liten slepetur så starter den..

 

den fusker noe når den blir lunken/varm motoren.. ser ut som slangene er tette så tror det er noe annet.. har fått tips om at det kan være hallgiver.. men å bruke 3tusn på den utn at det trenger å være den gidder jeg ikke..

 

har også oransje dyser.. de er alt for store men det høres ikke sannsynli ut at det skal være de som gjør at den ikke starter på nøkkeln.. orginal effekt i motoren...

 

vanntempen høres sannsynlig ut da måleren ikke rikker på seg uansett varme..

 

Noen der ute som kan hjelpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.