#1 Skrevet Mai 26, 2011 (endret) i forrgårds oppsto det en liten tikkelyd ved pådrag, merket ikke lyden noe særlig før jeg nådde rundt 0,5-07 bar, også forsvant den igjen når trykket økte ytterligere... however: plutselig sluttet den å dra på to cyl. etter litt feilsøking kom jeg fram til at det er nr. 4 og 5 som ikke drar. videre etter det tok jeg ut alle pluggene og trykktestet hver cyl med ventilene stengt cff. da jeg kom til nr 4(og 5 for den saks skyld..) blåste det mellom de to, dvs. at når jeg satte trykk på nr 4, blåste det ut nr 5:bs: motoren ble bygget i fjord av cylmo i tr.heim, alt nytt... cyl nr 5 fikk da tørr cyl pga dype riper, men de skal ikke være mulig at det har skjedd noe med den... ? noen som har vært borti noe lignende eller har teorier om hva de helst kan være? snakket med cylmo i dag, de var ganske sikkre på at topp pakninga mi var blåst(etter ett år med lite kjøring??) men de kunne ikke utelukke sprukket topp heller:S:S fackts: har byttet olje 4 ganger etter nybygginga, siste gang ble det tilsatt prolong, da jeg så meg ferdig med innkjørings perioden. olje trykk normalt, noe høyt ved kald olje. blir ikke varmere enn normalt. fikk kjølesystemet renset for ca en mnd siden av møller bil på tynset. plugger så ok ut, ingen form for væske på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2011 hadde samme problemet med min audi s4 aan, då var pakkningen punktert mellom syl nr4 å 5, var voltsomt banke/tikkelyd i motoren med på drag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2011 har du strekk bolter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2011 Nå når du har konstatert at det er lekkasje mellom syl 4 og 5, så er det bare å få av toppen og se hva feilen kan være. Ettersom det er der det ble montert foring så kan det være at den har beveget seg (sunket litt ned) og at du derfor har fått lekasje. Jeg regner med at et profft værksted som de har planert toppen av blokka etter at foringen ble montert, så det at den har sunket, er den eneste forklaringen jeg kan komme på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2011 Hadde akkurat samme problem på min S4 4.2, på begge toppene...Først så gav høyre siden seg, begynte og knatre ved pådrag, og endte med at den gikk på 6 syl...Så etter en mnd gav venstre siden seg, med akkurat samme lyden! Høres ut som forferdelig tenningsbank: bråk : Er nok garantert toppakningen som har takket og for seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2011 takk for svarene=) blir riving av topp en av de første dagene, stemmer at lyten høres ut som kraftig tennings bank ja! gjør vondt i sjela... tørrcylinder'n har krave, de som monterte den hadde ikke noe som helst tro på at den kunne ha sunket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2011 hos cylmo skal de ha 1200,- for komplett paknings sett med de rabattene jeg har, er vell ikke noen u pris det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 31, 2011 og ja, har studs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 31, 2011 Hvis det var Cylmo som satt sammen toppen og bunnen med pakningen imellom hadde jeg dradd bilen ut til de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 6, 2011 Hvis det var Cylmo som satt sammen toppen og bunnen med pakningen imellom hadde jeg dradd bilen ut til de. er et år og to mnd siden de anså seg som ferdig med motoren, så det er ingen garranti eller noe som helst. det vil si at jeg må koste repp og deler selv, noe som ikke er så aktuelt da jeg har muligheten til å skru selv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 7, 2011 blåst pakning og spor i topp. end of story=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...