#1 Skrevet Mai 27, 2011 Hei, Tidligere i vår gikk jeg over bilen, og fant at det var begynt å komme rustbobler ytterst på taket mindt på den ytterste kanten som henger sammen med bakskjermen. Reiste til mølller-verksted som tok bilder av det, og sendte inn. Har nå fått svar at det dekkes, men at jeg må betale 30% av kostnaden. De sier det er nye retningslinjer for tak på biler som er over 7 (?) år. Høres ikke dette veldig merkelig ut? Hvordan kan de endre på garantiretningslinjene på en bil som allerede er solgt? Det skal jo være 12år på gjennomrustning. Noen som har hørt noe om dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2011 Høres rart ut. jeg har fått mye på garanti på 2001 modellen min, uten å måtte betale noe, men har ikke lakkert tak da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2011 Jeg fikk oppigjenlakkering av 2 dører på garanti nettopp også, ikke snakk om noe 30% der. Men dette var visst spesifikt på tak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2011 Hei,Tidligere i vår gikk jeg over bilen, og fant at det var begynt å komme rustbobler ytterst på taket mindt på den ytterste kanten som henger sammen med bakskjermen. Reiste til mølller-verksted som tok bilder av det, og sendte inn. Har nå fått svar at det dekkes, men at jeg må betale 30% av kostnaden. De sier det er nye retningslinjer for tak på biler som er over 7 (?) år. Høres ikke dette veldig merkelig ut? Hvordan kan de endre på garantiretningslinjene på en bil som allerede er solgt? Det skal jo være 12år på gjennomrustning. Noen som har hørt noe om dette før? Synes du skal ringe Møllers hovedkontor og spørre om dette er tilfelle, kan være at verkstedet prøver seg på en spansk en, men det hørers rart ut det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2011 Her hadde jeg både kontaktet Møller sentralt og Forbrukerrådet. Her virker det som om noen prøver å vri seg unna ansvaret sitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2011 Det skal jo være 12år på gjennomrustning. Det kan være greit å ta en tlf til Møller sentralt, men: Lakkbobler er ikke gjennomrusting. I dette tilfellet ville jeg tatt det jeg fikk og vært fornøyd med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2011 Det stemmer jo at lakkbobler ikke er gjennomrusting, men garantien gjelder jo mot rust som kommer innenfra, noe det absolutt gjør i dette tilfellet. Derfor er det i alle fall mulig å krangle litt før man gir seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 27, 2011 Derfor er det i alle fall mulig å krangle litt før man gir seg Jeg er generelt sett ikke for å krangle med leverandører, men å finne minnelige løsninger. Men jeg ser helt klart poenget ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2011 Jeg kjenner han som har tatt bilder av bilen for meg, og det er ikke engang det verkstedet som skal ta bilen. Så jeg vet at de ikke prøver seg på noe lurerier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2011 Jeg ringte forbrukerrådet, han mente at det hørtes veldig rart ut. Men at det ikke var helt uvanlig med 50/50 osv egenandel på denne typen garantier. Men at de har endra det underveis heller var veldig uvanlig. Dog kan de gjøre dette hvis det står i vilkårene for garantien at de kan gjøre dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2011 50/50 er mer vanlig på en bruktbilgaranti, men da skal jo det stå nedtegnet i garantivilkårene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2011 Fikk bare dekt 70% på dørene som hadde litt rust innvendig i falsene.Spurte om det ikke ble nye dører.Nei på bil over 7 år blir de ikke lengere byttet.Dette var for 2uker siden.Taket fikk jeg ikke dekt i det hele tatt så det må jeg legge ut for selv.Dette er på en passat 2001mod gått 173000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 28, 2011 Merkelig, jeg fikk nettopp lakkert 2 dører på garanti, 100% dekning der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 28, 2011 Syns det er rart jeg også.Veit om fler som har fått ordnet taket også på eldere passater enn kona sin.Men fikk i hvertfall nytt panser til den da:)Så noe bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 29, 2011 Jeg har en svoger og et vennepar som har Opel Zafira -06 mod. Var på Møller for å få takst på min svogers Zafira, med tanke på kjøp av en Superb. De fant da rust på alle dører, nede på kanal, og i festepunkt for pakning på kanal. Jeg tok da en tur for å sjekke mitt vennepars Zafira, og den hadde rust på nøyaktig samme steder. Vi fant i tillegg at det også var rust på bakluke på begge biler.... Ble tatt bilder hos lokal forhandler, som måtte sendes videre til Oslo, da bilene akkurat var over 5 år gamle. Tilbudet fra Opel kom etter over en uke. De var villige til å dekke 66% av utgiftene, dvs. at min svoger selv måtte betale kr. 6250,- Synes det er utrolig at de ikke dekker alt, da dette er biler som er normalt godt vedlikeholdt, og alle servicer er tatt hos merkeforhandler. Det hører med til historien at den som tok bildene hos Opel, sa at det ikke var et helt ukjent fenomen. God kundeservice....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 29, 2011 Jeg fikk lakkert taket, alle fire dørene og inne ved baklyktene på innsiden av bagasjeluka på garantien på en 1999 A6 bruktimport for et drøyt år siden, var aldri noe snakk om å betale deler av jobben selv da vertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 29, 2011 Hadde min 04 A6 på møller Jessheim for ca 1 mnd siden ang.sinkslipp på forskjermer og en dør.Dem kunne ta døra på garanti,men jeg måtte dekke 30% ble jeg fortalt.Han hadde visst akkurat mottatt nye retningslinjer fra Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 29, 2011 Virker som om dette 30%-greiene er helt nytt da, og nesten er generelt for alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 2, 2011 Får fiksa bakluka mi på 30% også, siden jeg hadde forventet å få en stor og stygg NEI, så er jeg faktisk fornøyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 2, 2011 virker ikke helt som møller er helt samkjørte på de forskjellige avdeligene i norge. fatter sliter med å få dekket tydelige sinkslipp på tak, alle dører, begge baksjermer og bakluke på 4f 05 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 2, 2011 Jeg har vært inne med min passat nettopp, der det har begynt å komme rust under railsene. Det er ingen direkte garantisak, da det kan ha kommet av for tung last på railsene e.l. Det dem kan være villige til å gi, er en 70% goodwill, der jeg må betale 30%. Bildene er sendt inn, og jeg venter på svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 2, 2011 Jeg har vært inne med min passat nettopp, der det har begynt å komme rust under railsene. Det er ingen direkte garantisak, da det kan ha kommet av for tung last på railsene e.l. Det dem kan være villige til å gi, er en 70% goodwill, der jeg må betale 30%. Bildene er sendt inn, og jeg venter på svar. Samme svar jeg fikk.Fikk dekt 70% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 2, 2011 Snodig det der med railsene også da, for det er jo rett og slett en konstruksjonsfeil, det samme med dørlistene. En kompis av meg med passat fikk dekt hellakkering av tak 100%, og når de var ferdige da så la de under noe gummi/plastikk for å bygge opp railsen litt for å unngå dette i framtia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 2, 2011 Veit om en med passat 3b som fikk dekt hele taket 3 månder før meg og jeg fikk bare dekt 70% på 3år nyere passat 3bg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 24, 2011 Får fiksa bakluka mi på 30% også, siden jeg hadde forventet å få en stor og stygg NEI, så er jeg faktisk fornøyd Nå viste det seg at rusten på bakluka var så ille at lakkverkstedet nektet å reparere det. Litt masing hos Møller, så nå blir det ny bakluke, helt gratis :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...