#1 Skrevet Mai 27, 2011 (endret) Eit spørsmål i.f.m oppkobling av waste spark systemet eg driv og monterar på 16ven. På den nye coilen (034) er det ei tre-pins kobling. den eine av desse er merka battery +. Betyr dette at denne skal ha konstant 12v spenning, og ikkje 4-5volt ved tenninga på slik som den vanlege coilen? Evt 12v ved tenning på? Lurer og litt på følganede. Eg har no kobla stikk 1 på tenningsmodulen på stikk 1 inn på coilen, og stikk 6 på stikk 3. Er det rett, eller skulle det vore omvendt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2011 Nå sitter jeg på tapatalk, og får ikke opp bildene dine. Vet heller ikke hvilken coil du har kjøpt, men siden det er en 3pins så regner jeg med den er aktiv, og da skal du ikke bruke tenningsmodulen. Koble den til +12v, via tenningen, og signalet henter du rett fra hjernen, det er et 0v signal som normalt kommer ut av hjernen. Hva slags innsprøyning bruker du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2011 Det er ein 4 tower waste spark coil frå 034 motorsport. Meinar ein må bruke tenninsmodulen her. Tenningsmodulen er frå Haltech og berekna for waste spark oppsett. Skal køyre Haltech E6X sprut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2011 Dvs 2 coiler innebygget i en? De bildene du har lagt ut er ikke synlige i IE heller, så kan ikke helt se dette for meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2011 Hei Ja, du har koblet riktig med pin 1 og 6 fra tenningsmodulen til pin 1 og 3 på coilen. Pin 2 skal ha 12v med tenningen på (kan være lurt å legge til en sikring). Det kan virke som du har byttet om på utgangene, men det er generelt ikke noe problem fordi du bare kan bytte om på pluggledningene så det stemmer når du prøver å starte. Slik jeg forstår det er pin 1 fra modulen første tenningsignal, og dette skal da til syl 1 (og 4) og dette blir da pin 3 på coilen hvis du bruker den som det står til (tower 1&4). Uansett kan du bare bruke tårn 1 og 4 til syl 2 og 3, så blir det nok riktig. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2011 (endret) Takker, då er eg på sporet:). Hadde faktisk kobla motsatt av det eg skreiv over, så då er det i boks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...