#1 Skrevet Mai 27, 2011 (endret) Har et STORT problem. Har en Audi B7 2007 modell. Hvor jeg nå er tom for strøm igjen. Problemet startet ifjor så jeg trodde orginal batteriet begynte å bli dårlig så dro på Exide Sønnak og kjøpte det råeste batteriet som passet til min bil. Oppga regnr og alt. Alt fungerte fint men her om dagen var det tomt som i skikkelig tomt, trodde jeg hadde glemt noe lys eller lignende men hadde ikke det, coming and leave funksjonen har jeg skrudd av for lenge siden. Ringte Falck og fikk starthjelp, da var spenningen 3,08volt, kjørte så bilen opp til svigerfar for å få ladet dette her. Dro så på jobb og kom hjem en liten tur idag, batteriet vil liksom ikke ta imot skikkelig. Når bilen går så lader den ut 13,98Volt på multimeteret mitt. For litt div svar hos diverse Audi forhandlere, Ensjø skjønner ingen ting og hadde ikke noe gode svar på dette, eneste di sa var bestill time til feilsøking men det er ventetid. Møller Skøyen pratet på, om det kunne være batteri styringen, orginale audi batterier scannes før di settes inn og siden dette var et uorginalt merke (Exide Sønnak) men så sjekket han litt rundt å dette kom ikke før 08 sa han. Noen som har gode forslag???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2011 Ingen som har noen gode forslag?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2011 ta av minuspolen,koble ei lyspære(prøvelampe) mellom minuspolen på batteriet og minusledningen...lyser det har du en strømtjuv...deretter tar du ut ei og ei sikring til den forsvinner...da er det bare å gå over strømkretsen til du har finni forbrukeren... Øyvind... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2011 ta av minuspolen,koble ei lyspære(prøvelampe) mellom minuspolen på batteriet og minusledningen...lyser det har du en strømtjuv...deretter tar du ut ei og ei sikring til den forsvinner...da er det bare å gå over strømkretsen til du har finni forbrukeren... Øyvind... Takker for den. Da skal jeg se hva morradagen bringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2011 Jeg hadde en sporadisk feil i bremselys bryteren på min B6, som gjorde at bremselysene kunne slå seg på midt på natta, og dermed tappet de ned batteriet for strøm. Skiftet bryteren, så var problemet borte. Bare en erfaring jeg ville dele:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2011 Du har nok noe som står på eller en jordfeil. Men når batteriet ditt har vært helt nede på rundt 3V så vil det batteriet aldri bil helt bra igjen, man får ladet det opp men kapasiteten på det er kraftig redusert. De fleste batteri fabrikanter oppgir at vis start batteriet har vært under 9V så er det kaputt eller kraftig redusert. Så for å redusere feil i tiden som kommer så ville jeg ha byttet batteriet når du har lokalisert hva som tappet batteriet for strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 28, 2011 Jeg hadde en sporadisk feil i bremselys bryteren på min B6, som gjorde at bremselysene kunne slå seg på midt på natta, og dermed tappet de ned batteriet for strøm.Skiftet bryteren, så var problemet borte. Bare en erfaring jeg ville dele:) Hvordan kom du frem til at det var bryteren eller så du dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2011 ta av minuspolen,koble ei lyspære(prøvelampe) mellom minuspolen på batteriet og minusledningen...lyser det har du en strømtjuv...deretter tar du ut ei og ei sikring til den forsvinner...da er det bare å gå over strømkretsen til du har finni forbrukeren... Øyvind... Jeg prøvde ikke med prøvelampe men med multimeter og der var det målte jeg 12,8volt, prøvde å ta ut en og en sikring men det hjalp heller ikke noe. Sto akkurat det samme. Sitter det sikringer andre steder?? Skjønner ikke en drit jeg, hater bil elektronikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 28, 2011 Bruk heller ei lyspære,ellers må du måle ampér i serie...=o) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 28, 2011 Bruk heller ei lyspære,ellers må du måle ampér i serie...=o) Bare bruke ei 12volts pære, men vil ikke den lyse når jeg har spenning der da!! Spør kanskje dumt!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 28, 2011 Hvordan kom du frem til at det var bryteren eller så du dette?? Var oppe på natta for og drikke vann, og så at bremselysene stod på. Da hadde den vært tom 2 ganger tidligere uten at jeg fant ut hva som var årsaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 28, 2011 Sålenge du har en strømtjuv vil pæra lyse,prøv å få dørbryteren til å tro døra er lukka=o) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2011 Bruk heller et tangamperemeter, litt redd for å løsne mye på kablene på nyere biler. De liker ikke av/på med spenning. Og med pæren i serie vil du sende en alt for lav spenning inn i elektronikken som heller ikke høres bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...