VACN Hovedtreff - Våler 2011 - 4-5 Juni Hvem skal og når reiser vi?

Anbefalte innlegg

Hei nå nærmer Hovedtreffet seg med stormskritt. Og i den anledningen lurer jeg på hvem som skal oppover og når de har tenkt til å reise (felles kjøring) om det er av interesse.

 

Selv har jeg tatt fri fra jobben på fredag så vi skal opp og rigge "klubbteltet" så tidlig som mulig på fredag.

 

Hvilken dag skal Du og når tid reiser du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst, men må se hva som er galt med flatgolfen først..

Mista plutselig 4. gir under litt "aktiv kjøring" og begynte å lage lyder når bilen ruller..

Håper jeg er heldig, og at det er noe galt med giroverføringa og en "litt gåen" indre drivknute eller noe som lager lyder.. Lyden er ikke avhengig av turtall/gir, men hastighet.. Er jeg uheldig har jeg nok strippa 4. giret for tenner.. : oppgitt

 

Så det spørs litt foreløpig. Kan jo kanskje eventuelt sitte på med noen oppover..? Hadde jo vært moro å vært med selv om jeg kanskje ikke får kjørt på bane selv.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte oppover på fredag men noe mer enn det vet jeg ikke. Kan godt være med på å rigge teltet og andre ting.

 

I samme slengen så spør jeg hvordan folk har tenkt å overnatte. Jeg vet at et par minst har booka hotellrom, er det det som er rutine for de fleste? Skjønte det å sove i bil ikke var anbefalt.. Ref deg selv Heine :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har aldri booket oss inn på hotell, her er det partycampen som gjelder. Enkelte av gamlingene har foretrukket å dra med seg campingvogn, men telt fungerer også bra. Dersom jeg skal oppover i år blir det kun dagstur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker vi drar oppover på Lørdagen .. Planen var campingvogn, men ser ut som det utgår, så da blir det å sove i bilen.. Regner med det går bra, siden vi er "unge å spreke" og det bare er for ei natt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar oppover tidlig på lørdags morgen :) Blir vel å bruke Variant'en for det den er god for, en natt i bagasjen går vel.;) Endelig skal jeg få rota meg på treff : rock : Håpe dere liker bilen hehe..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar oppover Lørdag morgen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må en oppdatering til, jeg har blitt tilbudt jobb og jeg takket såklart ja til det, så jeg jobber på fredagen.

Det vil da si at jeg også drar opp lørdags morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meldt knallvær, så dette blir bra for dere som drar! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke du og AB oppover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årets begivenhet skal ikke gå oss hus forbi.

Så Liv og jeg drar på lørdags morningen : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke du og AB oppover?

 

Har aldri vært på Våler.. Skummelt! : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri vært på Våler.. Skummelt! : faint :

Ikke jeg heller, før nå.. Det var ihvertfall en opplevelse i seg selv

Referat? :)

 

Jeg ser Dag er inne, mulig han skriver et, ellers kan jeg ta hva jeg tenker kan være verdt å få med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem. Borte bra, men hjemme best :)

 

Som vi alltid opplever på Våler, naturen viser seg fra den lyse siden, og været var strålende.

Cato, Chris-William, Liv og meg reiste opp på lørdag morgen, og rakk akkurat opp i tide til å være med på ett nytt opplegg for opplæring for banekjøring. Dette kommer til å bli pålagt alle som skal kjøre på bane i Norge. Kurset ble holdt av i regi av Norsk Motorsport Forbund av Hans Frisak.

MYE gromme Audi og VW "byggverk" i klubben. Noen kjørte banen, andre deltok på utstillingen. (Ikke fullt så interessant for min del).

Lørdagen brukte jeg stort sett til å justere inn bilen. Justerte grunntrykk, bensinmengde (E85), og turbotrykk.

Søndagen luftet jeg bremser og konstaterte at NOE er galt... TUT OG KJØR.

Straffet gjentatte ganger bilen rundt på banen og forsøkte å måle musker med de "store gutta". Alle vet jo at Ole Opsahl er GÆÆRN, og en av rundene slakket han av for å la en annen passere slik at vi kunne kjøre ett DRAG oppover langsiden. Men han kom jaggu til kort gitt :) Men som sagt, det var bare en gang han slapp fram andre med vilje. Ellers lå han nok breit der det var mulig. Ikke så mange andre som lå breit, så det er alltid moro med en fargeklatt som Ole.

Jeg må si at jeg er skuffet over oppmøte der oppe. Lite biler på banen, men jeg klager ikke, for det gir mer banetid for oss som er der.

Bilen min begynte å fuske på slutten av søndagen, og fant ikke ut hva som gikk feil. Men regner med at det er Luft Masse Måleren som tok kvelden :(

 

Nå er vi hjemme igjen, og lettere solbrente, men ellers "fine".

 

Vi har hatt en SUPERS helg, synd for DERE som ikke var der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, som jeg skrev over, så var det min første tur til et større treff og første gang på Våler. Kan starte med at jeg som aldri har hatt bilen min under 1.31l mila på kjøringen her hjemme, fikk bilen ned i 0.84l på vei opp, selv med et par skikkelig pådrag og forbikjøringer. Men nok om det, vil legge til etter førerkurset flyttet vi oss bort til "banekjøringssiden" av Våler. Fikk tatt en tur med bilen min før første gang ute på banen med instruktør, som var obligatorisk for alle uerfarne, sammen med en L på baken (som ikke kom opp før på søndagen :P ) Fikk skremt intruktøren på slutten av en av slettene, da han trodde jeg hadde org. bremser og for å sitere han "I helvete, nu var jag helt sikker på at vi to skulla gå for helvete ut ur banan!" Tar det som et kompliment jeg :D Ellers var teorien om kjøring på bane og praktisk ganske godt forent og jeg fikk en del tips som jeg for all del skal ta med meg videre :)

Jeg hadde vunnet en tur med Ole Opsahl pga. jeg har laget en DIY-tråd og det var jo en opplevelse i seg selv, meeen jeg må si jeg liker bilen til Dag bedre. Til dels fordi jeg setter pris på at han har eksosbandasje hele veien ut, som gjør at det er ikke så varmt, for varme.. det kom ikke til kort denne helgen!

Møtte på Jeanette og Heine, samt Christian og Kristian med hver sine respektive damer. (Sorry, men jeg sa det, jeg glemmer fort navn så det er bare å møte opp oftere så husker jeg nok deres fort også) som hadde sovet over ifra fredagen.

God stemning var det i campen vår etter banekjøringen og jeg fikk flaut nok merke hvordan det var å ikke være rutinert nok til å tenke lengre enn nesen, som det å ikke ta med seg noe som helst annet enn bil og klær (men jeg frøys aldri da) Ikke middag og ikke mer drikke, ikke kontanter og ikke frokost. Jeg personlig tok en tur rundt på campen etterpå og hilste på folk som jeg kun har pratet med på forumet, det finnes mange artige og hyggelige folk her i klubben.

Når kvelden kom på så var det på tide å slå opp telt, det var også en prøvelse i seg selv, men jeg fikk det jo til, med litt veiledning vel og merke. Ble stille på campen halv 3 og jeg våknet halv 11 dagen etter, det kan gjentas.

I kampens hete, eller hete... så glemmer jeg å ta bilder av ting jeg ser og opplever, men må rette oppmerksomheten til Christian som har foliert bilen sin matt sort, meget bra utført og jeg personlig likte fargen veldig godt! Skulle gjerne hatt noen bilder å vist til, men nei...

 

 

Fikk tatt to korte videosnutter på søndagen, lagt de inn på Mediatråd Våler 2011 som du finner..... HER!

 

 

Avsluttende ord..

Som Dag sier så hadde vi virkelig været med oss. Jeg har fått opplevd på godt og vondt hva det å begi seg opp til Våler betyr og har masse erfaringer og ta til etterretning for å forbedre meg til neste gang. Fikk stresset bilen, brukte 0.4l frostveske og 0.6l olje totalt på turen, men så har jeg overhalingsplan nær fremstående så det skal nok gå bra.

Synes virkelig synd på dere som ikke var med og bare understreker at det er ingen grunn til å holde seg hjemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I kampens hete, eller hete... så glemmer jeg å ta bilder av ting jeg ser og opplever, men må rette oppmerksomheten til Christian som har foliert bilen sin matt sort, meget bra utført og jeg personlig likte fargen veldig godt! Skulle gjerne hatt noen bilder å vist til, men nei...

 

 

HER!

 

 

 

 

Godt jeg husket å hvertfall ta ET bilde fra campen da .. Takk for skryt forresten ;)

 

IMG_1853.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta var knallhelg må jeg si folkens! :)

Hyggelige mennesker, konge vær og ikke minst mye grombiler :D

 

Detta liker vi!

Frister ikke noe å kjøpe en prosjekt eller banebil heller når du ser alle bilene suse rundt på banen heller

: smil : Ble jo som et lite barn der jeg satt å trippa på tribunen, hehe..

 

Da er det bare å smøre seg inn med tålmodighet til august :)

Mange som skal forresten?

 

God Natt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.