#1 Skrevet Mai 29, 2011 hei sliter med en aan som går lavt på tomgang:) noen som vet hvordan man får justert tomgangen:)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2011 http://wiki.vwaudi-club.no/index.php/Motor_AAN#Justering_og_utslipp Feil timing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2011 hva kan være feil timing mener du:)? så det går ikke an å justere tomgangen altså? ifølge wiki 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2011 Skal ikke gå ann å justere denne (hvertfall ikke på en lett måte) Mulig at tomgangsregulatoren din har tatt kvelden? Finn den og se om det blir noe forskjell om du pluggern ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2011 ja kan prøve det:) prøvde å rense den, men hjalp ikke:) noen som har noe forsalg til hva som kan gjøre at den går lavt på tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2011 ja kan prøve det:) prøvde å rense den, men hjalp ikke:) noen som har noe forsalg til hva som kan gjøre at den går lavt på tomgang? Prøv en ny tomgangsregulator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2011 kan prøve fra en bil jeg har stående:) takk for tips:) kan det hjelpe noe å grunninstille gassspjeldet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2011 ja du kan jo stille på gasspjeldet så det står litt åpent hele tiden.. men det er ikke like bra som orginalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 29, 2011 hva kan være feil timing mener du:)?så det går ikke an å justere tomgangen altså? ifølge wiki Den wikisiden der har pålitelig kilde Timingen var det føste som slo meg, men da ville du nok ha merket det ved kjøring også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2011 får prøve den andre regulator`n å se:) er ikke så lett å feil søke når motor`n sitter i en audi 90:) hvordan vil bilen gå på tomgang hvis lmm er kaputt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2011 Det er ingen måte å justere tomgang på slik som f.eks 2.2 10vt (tomgang + co% justeres sammen) Dersom alt er i orden skal tomgangen være korrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2011 Sjekk att du har konstant 12v i en av ledningene som går inn på regulatoren, den skal ha konstant 12v og får gnd fra ecu. Prøv å bare fort sette 12v og gnd på de 2 pinnene på regulatoren for å se om den beveger seg/hør om den klikker. Når denne regulatoren er i "av" posisjon, slipper den gjennom litt luft, slik at motor skal ha mulighet til å gå på tomgang selv om regulatoren/eller styringen er defekt, men da har jeg ofte sett att den går litt ekstra lavt på tomgang. og for meg så virker det ikke som din regulator regulerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2011 Finner også en del om tomgangstrøbbel under "Fusk" i samletråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 29, 2011 takk for tips reidar:) skal se gjennom tråden steinar, den er genial:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 29, 2011 Du kan skru ut gassjelddemperen så den holder seg høyere på tomgang, men da får du ikke fuelcut når du triller på gir, og det er noe drit å kjøre med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 29, 2011 kan jo være ett alternativ, men tror jeg prøver å finne årsaken til at den ikke vil gå på tomgang:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 29, 2011 legger seg på +-1000rpm hvis jeg tar av kontakta til regulator`n:) kan jeg kjøre med den sånn:)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...