Hvordan justere tomgang på AAN-motor?

Anbefalte innlegg

hei sliter med en aan som går lavt på tomgang:) noen som vet hvordan man får justert tomgangen:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva kan være feil timing mener du:)?

så det går ikke an å justere tomgangen altså? ifølge wiki

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke gå ann å justere denne (hvertfall ikke på en lett måte)

 

Mulig at tomgangsregulatoren din har tatt kvelden? Finn den og se om det blir noe forskjell om du pluggern ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kan prøve det:) prøvde å rense den, men hjalp ikke:)

 

noen som har noe forsalg til hva som kan gjøre at den går lavt på tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kan prøve det:) prøvde å rense den, men hjalp ikke:)

 

noen som har noe forsalg til hva som kan gjøre at den går lavt på tomgang?

 

Prøv en ny tomgangsregulator :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan prøve fra en bil jeg har stående:) takk for tips:)

 

kan det hjelpe noe å grunninstille gassspjeldet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du kan jo stille på gasspjeldet så det står litt åpent hele tiden.. men det er ikke like bra som orginalt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva kan være feil timing mener du:)?

så det går ikke an å justere tomgangen altså? ifølge wiki

Den wikisiden der har pålitelig kilde ;)

 

Timingen var det føste som slo meg, men da ville du nok ha merket det ved kjøring også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får prøve den andre regulator`n å se:) er ikke så lett å feil søke når motor`n sitter i en audi 90:)

hvordan vil bilen gå på tomgang hvis lmm er kaputt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen måte å justere tomgang på slik som f.eks 2.2 10vt (tomgang + co% justeres sammen)

Dersom alt er i orden skal tomgangen være korrekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk att du har konstant 12v i en av ledningene som går inn på regulatoren, den skal ha konstant 12v og får gnd fra ecu.

Prøv å bare fort sette 12v og gnd på de 2 pinnene på regulatoren for å se om den beveger seg/hør om den klikker.

 

Når denne regulatoren er i "av" posisjon, slipper den gjennom litt luft, slik at motor skal ha mulighet til å gå på tomgang selv om regulatoren/eller styringen er defekt, men da har jeg ofte sett att den går litt ekstra lavt på tomgang. og for meg så virker det ikke som din regulator regulerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tips reidar:)

skal se gjennom tråden steinar, den er genial:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan skru ut gassjelddemperen så den holder seg høyere på tomgang, men da får du ikke fuelcut når du triller på gir, og det er noe drit å kjøre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo være ett alternativ, men tror jeg prøver å finne årsaken til at den ikke vil gå på tomgang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

legger seg på +-1000rpm hvis jeg tar av kontakta til regulator`n:) kan jeg kjøre med den sånn:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.