Anbefalte innlegg

har veldig dårlige veier her, å vurderer 18 framfor 19, men 19 ser jo så mye bedre ut..

også kom tanken på at kanskje man klarte å presse inn 40 profil ?

rulle omkretsen er da innenfor 5% regelen(4.9) men vill innerskjermene mine godta dette ?

og hvor mye senk, eventuelt lite senk må jeg ha ?

40 er ikke så mye større enn 35 profil, og lurer derfor på hvor i skjermen folk subber med f.eks 19 :)

893244.jpeg

utifra dette bilde, er det snakk om 1 cm oppe og nede på dekksiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

felg/dekk profil må stemme overens slik at rulleomkrets stemmer. Utgangspunkt er hva som står i ditt vognkort.

Siden du kjører på dårlige norske veier ville jeg gått for 18'

Lykke til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 8x19 ET45 med 225/35/19 Continental og greit med senk (ca en fing mellom dekk og skjerm) - dette subber ikke.

Kjørte med 235/35 tidligere, dette subbet en del.

Jeg har derimot ikke SB, usikker på om disse har mer plass i hjulbuen? Det er uansett ikke myye plass, men alt avhenger av senk, innpress på felger osv. Er det veldig stor forskjell på 40 profil kontra 35 på 225? Ikke akkurat gode veier her heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

felg/dekk profil må stemme overens slik at rulleomkrets stemmer. Utgangspunkt er hva som står i ditt vognkort.

Siden du kjører på dårlige norske veier ville jeg gått for 18'

Lykke til..

rulle omkretsen skal være 5% + eller -

og i vognkortet står det 205 55 16

205 55 16 vs 225 40 19 er 4.9% størrre rulleomkrets, og det er vell godkjent ? rett?

Jeg kjører 8x19 ET45 med 225/35/19 Continental og greit med senk (ca en fing mellom dekk og skjerm) - dette subber ikke.

Kjørte med 235/35 tidligere, dette subbet en del.

Jeg har derimot ikke SB, usikker på om disse har mer plass i hjulbuen? Det er uansett ikke myye plass, men alt avhenger av senk, innpress på felger osv. Er det veldig stor forskjell på 40 profil kontra 35 på 225? Ikke akkurat gode veier her heller.

du får 10mm større dekkside, se bilde jeg la til :)

235 35 19 er har jo 3.5mm større dekkside enn 225 35 19 men tokk den i fordi dekke var breiere eller fordi det var større dekkside ?

tror ikke det er stor forskjell mellom 3 og 5 dørs :)

ET 45 er det jeg har tenkt å ha på felgene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Studerte det aldri spesielt nøye, men det var vel skruen i hjulhuset bak det tok i først. Fremme er det vel pga større dekkside.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har veldig dårlige veier her, å vurderer 18 framfor 19, men 19 ser jo så mye bedre ut..

også kom tanken på at kanskje man klarte å presse inn 40 profil ?

rulle omkretsen er da innenfor 5% regelen(4.9) men vill innerskjermene mine godta dette ?

og hvor mye senk, eventuelt lite senk må jeg ha ?

40 er ikke så mye større enn 35 profil, og lurer derfor på hvor i skjermen folk subber med f.eks 19 :)

893244.jpeg

utifra dette bilde, er det snakk om 1 cm oppe og nede på dekksiden.

225/35 19 skal du ha, 40 profil i 19 blir for stort. Mulig det er såvidt innenfor lovlig, men når man får riktige dekk til bilen ville jeg valgt det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet at det er 225 35 19 alle kjører rundt med a3, men hadde løst på litt mer komfor, men trur jeg bare går får 35 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A4 B5 har jeg 235-35/19 og dette subber, så skal gå ned til 225 eller 215...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A4 B5 har jeg 235-35/19 og dette subber, så skal gå ned til 225 eller 215...

"For lav" bil eller lavt offset på felg da, med ET35 er skal vel 235 gå klar sålenge vi ikke snakker om 80mm senk eller mer.

Man kan nok bruke 235/35 19 på A3 8P også for litt mer dekk og komfort, men da må ET på felg være minst 45.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.