#1 Skrevet Mai 29, 2011 (endret) Har et lite problem med drivreimen på passatn, jeg vasket motoren i dag og når jeg var ferdig startet jeg motoren så begynte reimen å lage ulyder. Først hylte den i 3-4 sek. fordi den var våt, men så begynte den å hoppe og lage en svak skrape lyd, det ser liksom ut som at reimen har kast. Den hopper opp og ned mellom hjulene. Jeg stoppet motoren og begynte å kikke på reimen, da la jeg merke til at den var litt slakk, jeg kunne vri den mer en 90 grader. så skulle jeg prøve å stramme den, jeg løsnet på bolten oppå dynamoen så prøvde jeg å skru på den stramme mutteren med tagger på slik at dynamoen skulle flytte seg utover og reimen skulle bli strammere. Men dynamoen rikket seg ikke, mutteren bare hoppet på hakkene. Så hvordan gjør man egentlig dette, er redd for å slipe bort alle hakkene og ødelegge stramme mekanismen helt. Planen var å bytte reimen når jeg først må stramme den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2011 Problemet er løst, ny reim ble kjøpt for 105 kr på Mekonomen og montert for et par min. siden. Jeg løsnet på unbrakobolten som holder dynamoen fra undersiden og da ble dynamoen så slakk at jeg klarte å bruke den strammemekanismen nogenlunde rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...