#1 Skrevet Mai 30, 2011 Hei Jeg driver å skal ha en AAN fra S4 inn i en Audi90 Typ85. Finnes det noen enkle guider, helst med bilder for kobling av dette ? elnettet ligger løst i motor rom, men aner ikke hvem kontakter osv som skal hvor, eneste jeg er sikker på er til Dysene og LMM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2011 Tja, klarer du og få opp disse to linkene? Link1 Link2 Dette er ihvertfall pinout til AAN http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18872781 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2011 Tusen takk . Dette kan nok hjelpe meg endel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2011 ellers er det bare å ta bilder på det du lurer på så kan sikkert folk hjelpe deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2011 ja, skal gjøre det om det stopper opp, Bare titta litt på det i sta, og så det var utrolig mange kontakter på det elnettet som lå i bilen, å aner ikke hvem kontakter alle skal på. Men nå skal jeg nok klare få på plass noen til værtfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2011 Kjapt lista opp: MAF 5 dyser 5 coiler IAT - Lufttemp Hallgiver N75 - Ladetrykksreg ISV - Tomgangsreg. Kamsensor O2 2 Bankesensorer Gasspjeldsensor Vanntemp Det blir fort ledninger av dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2011 N75 og LMM og oljetemp er på samme ledning og det gir seg selv, den stopper rundt turboen. Hallgiver gir seg også selv når du har koblet opp dysene. Den har 3 kontakter. Bankesensorene har farge på kontaktene så dem gir seg også selv. TPS gir også seg selv da den bare kan passe en plass. Di to hvite som stopper på torpedoveggen med 3 ledere i hver, er konstant 12v fra rele og dem er det akkurat det samme hvilken du kobler til hvilken tenningsmodul. Lambda gir seg selv da den ene single kabelen til lambda går sammens med den kontakten, dem er svart og rekker ca til bak motoren. Du har en vanntempføler bak motoren, og der mener jeg du skal putte en topolet hvit kontakt på. Du har en blå kontakt ved rundt innsug og den skal på den blå vakumklokka som suger damp i fra bensintanken. Du har neppe montert det så bare putt den i, så slipper du å få feilkode. Tomgangsreg mener jeg er svart og rekke sirka like langt som den blå kontakten over her. Du har også en svart kontakt i nerheten av tomgangsreg som er til afterrunvannpumpa, blir alltid forvirret av den. Originalt på S4 er det vel også speedometersignal og revesjlys gjennom motornettet som kan forvirre litt. Revesj er topolet og speedometer er en kontakt med plass til 3 poler, men mener den bare har to poler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2011 Kjapt lista opp: MAF 5 dyser 5 coiler IAT - Lufttemp Hallgiver N75 - Ladetrykksreg ISV - Tomgangsreg. Kamsensor O2 2 Bankesensorer Gasspjeldsensor Vanntemp Det blir fort ledninger av dette Hallgiver er kamsensor på denne motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2011 Tusen takk for en god forklaring på hvor ting skal Tor-Steve.. Får prøve litt å se hva jeg får til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2011 Kjenner du til samletråden for motoren her på forumet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 30, 2011 Den her vil nok hjelpe deg en del på vei: http://s2central.net/S2_Schematics/ABY_Wiring.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 31, 2011 Kjenner du til samletråden for motoren her på forumet? Ja, har sett endel på den, å veldig mye info å finne der.. Men var ikke så lette å finne akkurat det jeg letet etter nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 31, 2011 Den her vil nok hjelpe deg en del på vei: http://s2central.net/S2_Schematics/ABY_Wiring.pdf Takk skal du ha, Den der kommer godt med Nå er det nok bare å sette igang å koble elnett skjønner jeg så får vi se hvordan dette går.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...