Hvordan kobles 2,2 20VT elnett inn i Audi 90Q typ85?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver å skal ha en AAN fra S4 inn i en Audi90 Typ85.

 

Finnes det noen enkle guider, helst med bilder for kobling av dette ? elnettet ligger løst i motor rom, men aner ikke hvem kontakter osv som skal hvor, eneste jeg er sikker på er til Dysene og LMM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk :). Dette kan nok hjelpe meg endel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ellers er det bare å ta bilder på det du lurer på så kan sikkert folk hjelpe deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, skal gjøre det om det stopper opp, Bare titta litt på det i sta, og så det var utrolig mange kontakter på det elnettet som lå i bilen, å aner ikke hvem kontakter alle skal på. Men nå skal jeg nok klare få på plass noen til værtfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt lista opp:

 

MAF

5 dyser

5 coiler

IAT - Lufttemp

Hallgiver

N75 - Ladetrykksreg

ISV - Tomgangsreg.

Kamsensor

O2

2 Bankesensorer

Gasspjeldsensor

Vanntemp

 

Det blir fort ledninger av dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 og LMM og oljetemp er på samme ledning og det gir seg selv, den stopper rundt turboen.

 

Hallgiver gir seg også selv når du har koblet opp dysene. Den har 3 kontakter.

 

Bankesensorene har farge på kontaktene så dem gir seg også selv.

 

TPS gir også seg selv da den bare kan passe en plass.

 

Di to hvite som stopper på torpedoveggen med 3 ledere i hver, er konstant 12v fra rele og dem er det akkurat det samme hvilken du kobler til hvilken tenningsmodul.

 

Lambda gir seg selv da den ene single kabelen til lambda går sammens med den kontakten, dem er svart og rekker ca til bak motoren.

 

Du har en vanntempføler bak motoren, og der mener jeg du skal putte en topolet hvit kontakt på.

 

Du har en blå kontakt ved rundt innsug og den skal på den blå vakumklokka som suger damp i fra bensintanken. Du har neppe montert det så bare putt den i, så slipper du å få feilkode.

 

Tomgangsreg mener jeg er svart og rekke sirka like langt som den blå kontakten over her.

 

Du har også en svart kontakt i nerheten av tomgangsreg som er til afterrunvannpumpa, blir alltid forvirret av den.

 

 

 

Originalt på S4 er det vel også speedometersignal og revesjlys gjennom motornettet som kan forvirre litt.

 

Revesj er topolet og speedometer er en kontakt med plass til 3 poler, men mener den bare har to poler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt lista opp:

 

MAF

5 dyser

5 coiler

IAT - Lufttemp

Hallgiver

N75 - Ladetrykksreg

ISV - Tomgangsreg.

Kamsensor

O2

2 Bankesensorer

Gasspjeldsensor

Vanntemp

 

Det blir fort ledninger av dette

 

Hallgiver er kamsensor på denne motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for en god forklaring på hvor ting skal Tor-Steve..

 

Får prøve litt å se hva jeg får til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner du til samletråden for motoren her på forumet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner du til samletråden for motoren her på forumet?

 

Ja, har sett endel på den, å veldig mye info å finne der.. Men var ikke så lette å finne akkurat det jeg letet etter nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.