Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt 8x19" TSW spa felger i et45 på min Passat 3C stasjonsvogn.

Jeg ble ikke fornøyd med utseende etter jeg monterte felgene.

Felgene bygger altfor langt innenfor hjulbuekanten.

Trenger hjelp til forslag av nye felger, vil ha 19" eller 20" men felger som fyller ut hjulbuene litt mer og at kanten på felgen ligger jevnt med toppen av hjulbuen så ikke dekkmønsteret er utenfor.

Er det noen eksperter der ute som kan hjelpe meg litt på vei til å bli fornøyd?

(Har forøvrig justerbart senkesett, så å legge karosseriet "oppå" gummi'n så jeg får ett mer bredt look skal jeg alltids klare med riktige felger)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har kjøpt 8x19" TSW spa felger i et45 på min Passat 3C stasjonsvogn.

Jeg ble ikke fornøyd med utseende etter jeg monterte felgene.

Felgene bygger altfor langt innenfor hjulbuekanten.

Trenger hjelp til forslag av nye felger, vil ha 19" eller 20" men felger som fyller ut hjulbuene litt mer og at kanten på felgen ligger jevnt med toppen av hjulbuen så ikke dekkmønsteret er utenfor.

Er det noen eksperter der ute som kan hjelpe meg litt på vei til å bli fornøyd?

(Har forøvrig justerbart senkesett, så å legge karosseriet "oppå" gummi'n så jeg får ett mer bredt look skal jeg alltids klare med riktige felger)

Hvordan dekk har du? "Problemet" på Passat 3C er at det begynner å subbe bak rundt ET41 med 235 dekk, og da selv med "bare"8 toms felg. Det er også litt begrenset plass innover foran, spesielt med justerbart, så sjekk det før du bestiller felger. 9x20 ET45 med 235/30 20 er kanskje det mest optimale for de som vil ha litt ekstra kule hjul på denne bilen. Men igjen, kjenn etter klaring innover foran. Uten justerbart går 9 tom ET50 akkurat innover. Bak går 9 tom ET60 akkurat innover.

Fant ut dette da jeg pusha på 9x21 ET50 foran og 55 bak med 245/30 21, se halvbra bilde.

DSC01186_50.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 225/35-19 dekk..

Skal jeg sjekke plassen i hjulbuen forran før jeg bestiller felger? Hva bør jeg se etter da?

Har du en link jeg kunne sjekket ut 9x20 ET45 felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 225/35-19 dekk..

Skal jeg sjekke plassen i hjulbuen forran før jeg bestiller felger? Hva bør jeg se etter da?

Har du en link jeg kunne sjekket ut 9x20 ET45 felger?

Ja sett hjulet rett og kjenn hvor mye plass det er mellom felgen/dekket og fjærbenet. Ikke lett å måle akkurat, men det gir en pekepinn om du får inn lillefingeren eller ei :)

Ja da kan du nok velge ET ned mot 40 uten problemer med enten 8,5 eller 9 toms felg. Du kunne også satt på en 5mm spacer på de du har, men spørs om du synes det er nok.

Sjekk de vanlige sidene, bilprodukter, martins, felgimport, finn etc etc. Eller se etter brukt på finn, her i klubben på ebay e.l. Vanskelig å anbefale felger da det finnes så mye forskjellig.

9 tom med 225 dekk blir litt strekt da, kanskje 8,5 tom ET40 er et ok kompromiss, da havner felgen ca 11mm lengre ut enn i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok..

Var innom norskbildelsenter å tittet litt på 9x20" ET40 Tomasson felgene.. De ser greie ut, men kanskje litt vanlige? Litt usikker, men felgene er jo fine..

Det skal jo også være en familiebil men jeg klarer bare ikke dy meg mer siden jeg ikke er no særlig fornøyd med de felgene jeg kjøpte i 8x19.

Kommer aldri til å bli fornøyd hvis jeg ikke er fornøyd med en gang..

Men bilen kan da fortsatt brukes i hverdagen selvom jeg kjøper 8,5 eller 9x20" (mener jeg da) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok..

Var innom norskbildelsenter å tittet litt på 9x20" ET40 Tomasson felgene.. De ser greie ut, men kanskje litt vanlige? Litt usikker, men felgene er jo fine..

Det skal jo også være en familiebil men jeg klarer bare ikke dy meg mer siden jeg ikke er no særlig fornøyd med de felgene jeg kjøpte i 8x19.

Kommer aldri til å bli fornøyd hvis jeg ikke er fornøyd med en gang..

Men bilen kan da fortsatt brukes i hverdagen selvom jeg kjøper 8,5 eller 9x20" (mener jeg da) :)

Jepp men hvis bilen skal brukes hele året og hjulene aldri skal subbe, så ville jeg valgt 8,5x20 ET45 med 235/30 20. Da beskytter også dekket felgene litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp men hvis bilen skal brukes hele året og hjulene aldri skal subbe, så ville jeg valgt 8,5x20 ET45 med 235/30 20. Da beskytter også dekket felgene litt.

Ok.

Takk for god hjelp. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.