#1 Skrevet Mai 31, 2011 Guten tag! Har hatt problemer med rykking av og til under kjøring med min S2 og har mistenkt LMM`n fra første stund. Når jeg idag skulle skifte luftfilter på bilen( orginal boks med KN filter) så oppdage jeg at filteret var oljete og tenkte f*** er det muli... Skjønnte da fort at LMM`n måtte værre full av dritt pga dette. Og det så jeg jo fort når jeg fikk av LMM`n og fikk lyst oppi`n. Den var stinn av olje ( se bilder nederst) Jeg mistenker at forrige eier har brukt et oljeinnsatt KN filter. Men finnes det andre grunner at det kan legge seg olje på lmm og luftfilter? Hilsen Nysgjerrig. Har renska lmm`n med crc elektrorens nå og tror å håper at bilen slutter og rykke Lmm før rens: LMM etter rens: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2011 Hjalp ikke på rykkinga dette gitt.... Rykker litt sporadisk, men ofte etter man har slippet gassen og gir på igjen fra 2-2300rpm.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2011 lmm kan jo være gåen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 31, 2011 plugger... Orginale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2011 lmm kan jo være gåen ? Ja det er jo klart, mp vel fått lånt meg en som fungerer for og se om det er den.. plugger... Orginale? Orginale Boch Platin plugger ja. Nylig skifta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2011 Alle 20vt motorene liker visst best Bosch F5DPOR pluggene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2011 Alle 20vt motorene liker visst best Bosch F5DPOR pluggene. F5DPoR er Platin plugger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2011 Har kanskje renset K&N filteret og satt den inn med for mye olje, eller ikke tørket det skikkelig. Har kjørt med K&N filter i boksen på begge bilene i mange år, og aldri opplevd noe slikt oljesøl. Bytter hele greia jeg en gang i året. Koster ikke så mye på ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 1, 2011 (endret) F5DPoR er Platin plugger Ahh,sorry.Leste for kjapt gjennom Sett på coilene dine? Vasket motorrommet i det siste? Lekkasje i gummi slanger f.eks til IC? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2011 Ahh,sorry.Leste for kjapt gjennom Sett på coilene dine? Vasket motorrommet i det siste? Lekkasje i gummi slanger f.eks til IC? Har ikke testet coilene poå noen måte, men ser hele og greie ut... Nei, motorrommet har ikke vært vasket på lenge ( skal gjørest før Våler) Har ikke trykktestet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 1, 2011 OK.Har hatt samme symptomer som du beskriver i S4`n jeg hadde. Der var det to grunner til fjusk under kjøring. Vann som hadde lekket rundt dekslet til coilene og ned til pluggene og en trykkslange til IC som hadde hull.Samme skjedde når slangen satt dårlig og skled av litt også. Nå skal det også nevnes at min IC var også sveitserost, så det var en stor brems 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...