Anbefalte innlegg

Guten tag!:)

 

Har hatt problemer med rykking av og til under kjøring med min S2 og har mistenkt LMM`n fra første stund.

Når jeg idag skulle skifte luftfilter på bilen( orginal boks med KN filter) så oppdage jeg at filteret var oljete og tenkte f*** er det muli..: bh :.

Skjønnte da fort at LMM`n måtte værre full av dritt pga dette. Og det så jeg jo fort når jeg fikk av LMM`n og fikk lyst oppi`n. Den var stinn av olje ( se bilder nederst)

 

Jeg mistenker at forrige eier har brukt et oljeinnsatt KN filter. Men finnes det andre grunner at det kan legge seg olje på lmm og luftfilter? :P

 

Hilsen Nysgjerrig.

 

Har renska lmm`n med crc elektrorens nå og tror å håper at bilen slutter og rykke: flau :

 

 

Lmm før rens:

 

lmm2.jpg

lmm3.jpg

 

 

LMM etter rens:

lmm4.jpg

lmm5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp ikke på rykkinga dette gitt....

Rykker litt sporadisk, men ofte etter man har slippet gassen og gir på igjen fra 2-2300rpm....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm kan jo være gåen ? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plugger... Orginale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm kan jo være gåen ? ;)

 

Ja det er jo klart, mp vel fått lånt meg en som fungerer for og se om det er den..

 

plugger... Orginale?

 

Orginale Boch Platin plugger ja. Nylig skifta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 20vt motorene liker visst best Bosch F5DPOR pluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 20vt motorene liker visst best Bosch F5DPOR pluggene.

 

F5DPoR er Platin plugger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kanskje renset K&N filteret og satt den inn med for mye olje, eller ikke tørket det skikkelig. Har kjørt med K&N filter i boksen på begge bilene i mange år, og aldri opplevd noe slikt oljesøl. Bytter hele greia jeg en gang i året. Koster ikke så mye på ebay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F5DPoR er Platin plugger ;)

 

Ahh,sorry.Leste for kjapt gjennom :o

Sett på coilene dine? Vasket motorrommet i det siste?

Lekkasje i gummi slanger f.eks til IC?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh,sorry.Leste for kjapt gjennom :o

Sett på coilene dine? Vasket motorrommet i det siste?

Lekkasje i gummi slanger f.eks til IC?

 

Har ikke testet coilene poå noen måte, men ser hele og greie ut...

Nei, motorrommet har ikke vært vasket på lenge ( skal gjørest før Våler)

Har ikke trykktestet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK.Har hatt samme symptomer som du beskriver i S4`n jeg hadde.

Der var det to grunner til fjusk under kjøring. Vann som hadde lekket rundt dekslet til coilene og ned til pluggene og en trykkslange til IC som hadde hull.Samme skjedde når slangen satt dårlig og skled av litt også. Nå skal det også nevnes at min IC var også sveitserost, så det var en stor brems : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.