Turbo, har jeg fått kina kopi ?

Anbefalte innlegg

Skal skifte turboen i A4`n nå grunnet hylelyd, har vært i kontakt med mange som leverer turboer og har presisert at jeg skal ha bytteturbo lik den jeg har, Norsk Turboservice AS i Porsgrunn var litt rimeligere enn de andre store så jeg bestilte derifra, turboen jeg fikk ser riktignok ut som den jeg har, en KKK-Borg Warner og har også Borg Warner skilt, men med påskriften made in China : eek : Er dette lik turbo som en jeg kan kjøpe på ebay for 3 lapper ? i såfall er det uaktuelt å bytte inn min turbo og betale 6700 kr i mellom..

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg mener å ha lest en plass at Borg Warner har en fabrikk lokalisert i Kina faktisk, at den faktisk er produsert der ja. Men det skal eg ikke si sikkert. Eg bestillte en original Borg Warner K04 for en stund siden, men på den står det ikke ''Made in China'' da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vell disse (NTS) som sa opp en ansatt på sms som nylig har versert i media, med den instillingen til å drive forretning ville jeg undersøkt litt nærmere. Når det er dagt er det strengt forbudt å påstemple Borg Wagner dersom dette ikk er et genuint produkt så ville jo tro at der er ekte vare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nesten alt er produsert i Kina. Ferdig med det. Er bare forskjeller i merking av komponenter og sporbarhet av materialer :) Borg-Wagner har full rett til å merke turboene med navnet sitt selv om de får de produsert av en underleverandør i Kina.

Derimot blir alt kopiert i Kina, og det koster ikke en kinesisk turbo produsent 5 øre og merke varene med en annen vestilig produsents navn. (Vi har produsert i Kina i 11 år der jeg jobber)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her står litt om Borg Warner.. Wiki BorgWarner

Er faktisk 16stk fabrikker i Asia derav 3stk i Kina.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med NTS i dag ; ja turboen er produsert i Kina, men må ikke forveksles med en kinakopi!! Stemmer som det ble nevnt over her at BW har fabrikker rundt om i verden, deriblandt Kina.. Turboen er nå montert og prøvekjørt, bilen hyler ikke lenger og går en tanke bedre :) Så jeg har ikke noe negativt å si om Norsk Turboservice AS, bra service, pris og rask levering..

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kinakopier har gjerne kopiert vestlige merkevarenavn, men har vel sjelden trykt "maid in China" i tillegg.

Litt festlig er det når de har tatt avstøpning av gamle deler hvor det er datomerking. Har sett en helt ny turbo som har preget produksjonsdato for mer enn 10 år siden:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.