#1 Skrevet Mai 31, 2011 Hei, skulle skru bilen litt ned i dag, skrudde løs den nederste mutteren som låser hovedmutteren. Denne kom fint løs. Så skulle jeg få løs hovedmutteren, men den gikk faen ikke løs! Har prøvd coilovernøkkel med rør for moment. Masse løsemiddel/rustløser. Coiloversene er rustfrie. Hammer og meisel. Ingenting gjorde at det så mye som rikket på seg. Så har vel egentlig prøvd alt utenom å varme opp fjærbeinet slik at ting myker seg litt opp. Er det noe jeg skal tenke på hvis jeg skal varme opp med propanbrenner f eks? Tenker på antirustbehandlingen, innerskjermene av plast osv. På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2011 tror ikke du skal finne på og varme opp fjørbeinet nei.. med tanke på olja der inne og mulig gassen om du har gassdempere enten er vel dette rusta fast, ellers kansje møkk som har kilt muttra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2011 Det KAN jo være rusta fast, guffet på med rustløser osv, men ingen hjelp enn så lenge. Møkken fikk jeg fjernet ganske godt med en stiv plastbørste. Ingen tegn til rust forøvrig, alt ser fint ut, men er sikkert som du sier noe møkk som har kilt den fast. Prøvde å slå den begge veier, for i det hele tatt å få noe bevegelse i mutteren, men ingenting. Tenkte på det med oljen også, er det noen andre måter å få dette løst på da? Det fins jo et verktøy som bruker induksjon til å varme opp slike ting som drivleddsmutter osv, men er det trygt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 31, 2011 Hvilke type er d? Jeg har Kw med plast "mutter" å den kilte seg også når jeg sko justere, var sand over å gjorde ikke rent nok med trykklyft. Klarte heldigvis å få skrudd den av, slipt vekk de ødelagte gjengene å fikk den på igjen. men jeg skrudde like godt ut hele demperen å opp i skrustikka å skrudde med stoor tang å sprayet med never lock, god "sølvspray" får skjerte gjenger så kom den seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2011 Brukte brenner å varma opp på mitt senkesett å det funka gull! men må selfølgelig vær forsiktig å ikke varme for masse.. varma kun selve mutteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2011 Hvilke type er d? Jeg har Kw med plast "mutter" å den kilte seg også når jeg sko justere, var sand over å gjorde ikke rent nok med trykklyft. Klarte heldigvis å få skrudd den av, slipt vekk de ødelagte gjengene å fikk den på igjen. men jeg skrudde like godt ut hele demperen å opp i skrustikka å skrudde med stoor tang å sprayet med never lock, god "sølvspray" får skjerte gjenger så kom den seg:) Cobra coilovers, muttrene er av metall Takk for tips! Brukte brenner å varma opp på mitt senkesett å det funka gull! men må selfølgelig vær forsiktig å ikke varme for masse.. varma kun selve mutteren. Hmm, kunne jo prøvd meg litt forsiktig, skal jo litt til å varme opp den oljen skikkelig? Er jo på en måte det eneste alternativet igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2011 La rustløser å 5-56 virke noen dager.. Men er best å ta ut demperen å sett den i skrustikka å stor hammer å meisel... Dreiv flere dager me hr settet på s2 n,men nok crc å teflonspray å div så løsna det.. Får mye mere krefter når du får det i stikka... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2011 Skrustikke, slegge og meisel, kan hjelpe å klemme sammen fjæra for å avlaste mutteren også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 1, 2011 Siste utvei er å ta det i skrustikken, da må jeg jo ha ny hjulstilling Men skal prøve med noen fjærklemmer, får kjøpe meg et slikt et Da får jeg sikkert renset skikkelig og kommet til med rustløser, kanskje jeg kommer til med en stor vannpumpetang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2011 ny hjulstiling må mann vel ha uansett om mann forandrer høyden: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 1, 2011 prøv å varme på selve muttern først du, det hjelper ofte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 2, 2011 ny hjulstiling må mann vel ha uansett om mann forandrer høyden: rolleyes Det stemmer jo, men tenker at jeg forandrer på mer om jeg tar ut hele demperen, right? prøv å varme på selve muttern først du, det hjelper ofte! Skal prøve det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 2, 2011 Vil være akkurat det samme uansett hvordan du gjør det. Prøv å spenn fjæra og skru mutteren oppover slik at du får rengjort der den står/sto fast. Jeg kommer alltid langt med prickbort avfetting / ironx og høytrykk etterfulgt av wd40 og stålbørste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...