pris på bytting av reg. reim.

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bilen på service for noen uker siden. De annbefalte at jeg burde bytte reg reima snart. Gadd ikke gjøre det da siden regninga ble mye dyrere enn forventet.

Men er det virkelig nødvendig å bytte den nå? Det er en 97 modell og har kun gått 50000km? Og hva vil det koste å bytte den?

Så trenger jeg noen tips til et sted i vestfold som jeg kan ta servicen hos som folk har gode erfaringer med og som holder det de lover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde bilen på service for noen uker siden. De annbefalte at jeg burde bytte reg reima snart. Gadd ikke gjøre det da siden regninga ble mye dyrere enn forventet.

Men er det virkelig nødvendig å bytte den nå? Det er en 97 modell og har kun gått 50000km? Og hva vil det koste å bytte den?

Jeg ville byttet den når den er såpass gammel. Det blir fort veldig mye dyrere om den skulle ryke.

Jeg ga drøyt 5k for deler og arbeid (alt byttet) hos Møller Stjørdal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Estimert levetid på reima er ca 5 år. Skift den selv eller få med deg en som har gjort dette før, ganske enkel jobb.

Som Ole sier, det blir fort veldig dyrt om den skulle ryke :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så dyrt å bytte reg. reima ??? Når pappa bytte reima på en gammal bil for flere år siden betalte han bare rundt 2000kr..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkeverkstedet skulle ha 6500 for å skifte på min 2.3E, da var ikke vannpumpen med i prisen.

Kjøpte alle delene på AIS og gjorde det selv, kostet meg (etter noe pruting) kr1500 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo bare billige priser...

Veiledende pris for reg.reimskift på Allroad 2,5TDi hos Møller er ca 17.000,- m/vannpumpe og dieselpumpereim.... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pris på 4000,- hos Møller i Larvik. Er vel en grei pris det :)

Da får bilen ny reg. reim neste måned, muligens sammen med nye lykter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pris på 4000,- hos Møller i Larvik. Er vel en grei pris det :)

Inkludert ny vannpumpe? I såfall var det jo fin pris :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble jeg usikkert. Var pappa som ordna det. Men jeg skal høre med han. Kan godt hende det er uten vannpumpe for fatters er grønn når det gjelder bil, men jeg skal høre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

anbefaler å bytte vannpumpe når du alikevel må demontere fronten på bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endel spørsmål, like greit å bare buse ut med det:

* Hvor viktig er det egentlig å bytte vannpumpe samtidig som reg. reima?

* Hva skjer om vannpumpa går?

* Hvor mye ekstra å betale hvis man tar vannpumpa samtidig?

* Hvor mye koster det å skifte vannpumpe ved en senere anledning?

Jeg har bestilt skifte av reima på et ikke VAG verksted (halv pris for samme jobben) men jeg glemte å si ifra om vannpumpa. Han har allerede bestilt reg reim settet han skal skifte, så vannpumpa må sannsynligvis vente.

:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Greit å gjøre, så slipper man å gjøre akkurat samme jobben en gang til om ikke så lenge.

2. Alt fra lekkasje og ulyder til at den skjærer seg, registerremmen ryker og motoren er søppel.

3. Kun kostnaden av vannpumpe + en hundrings i jobb, tenker jeg..

4. Omtrent samme som å skifte registerrem, bare uten de andre delene. Er stort sett akkurat samme jobb med demontering..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endel spørsmål, like greit å bare buse ut med det:

Hvis du har bil med motor som har regreim som også driver vannpumpa så bør pumpa byttes samtidig. For 1.8T så gjelder dette såvidt jeg vet biler med tverrstillt motor (A3, Golf osv), og på disse er det viktig å bytte samtidig. Blir pumpa utslitt og ryker så kan du få havari som om regreima skulle ryke.

På biler med langsstilt motor (Passat B5, Audi A4, A6) så er pumpa på en egen reim (den var ihvertfall det på min 97 Passat), og ikke kritisk i forhold til regreimhavari. Fordelen med å bytte samtidig er at det er greit å komme til når en først har av fronten på bilen. Tror prisen på pumpa er mellom 500 og 1000 kr. Hvor mye det vil koste å gjøre senere vet jeg ikke (er usikker på hvor mye en må demontere for å bytte pumpa alene).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På biler med langsstilt motor (Passat B5, Audi A4, A6) så er pumpa på en egen reim (den var ihvertfall det på min 97 Passat), og ikke kritisk i forhold til regreimhavari. Fordelen med å bytte samtidig er at det er greit å komme til når en først har av fronten på bilen. Tror prisen på pumpa er mellom 500 og 1000 kr. Hvor mye det vil koste å gjøre senere vet jeg ikke (er usikker på hvor mye en må demontere for å bytte pumpa alene).

Vet noen Audi A6 2,3E opp til medio 97 har vannpumpe drevet av reg.reim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet noen Audi A6 2,3E opp til medio 97 har vannpumpe drevet av reg.reim.

Det kan nok stemme, jeg mente egentlig A6 98->, men spesifiserte det ikke. Regreim og vannpumpe har samme reim på de nyere bilene med langsstilt også hvis en har V6 motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.