Hvor får jeg kjøpt 4x100 --> 4x108 adapter? BILDE

Anbefalte innlegg

Jeg driver å ser på noen Peugeot-felger som har riktig innpress, ET13, stil og alt mulig. Men selvfølgelig er det 4x108 boltsirkel på den og da passer dem ikke på min bil.

 

Jeg lurte derfor på om det lages smale adaptere slik at jeg ikke må rulle skjermene så altfor jævlig mye? Kjører aldri ute når det er purk og kontroll uansett, men hadde våri greit å itte rulle så ælt for mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med adaptere får du et altfor lavt innpress, til og med hvis du får fatt på custom adaptere som er 10mm tykk - og spesielt hvis felgene er breiere enn 7". Hva er bredden på felgene? Alternativt kan du borre om felgene, eller borre om bremsetrommel og nav/skive for å få de på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med adaptere får du et altfor lavt innpress, til og med hvis du får fatt på custom adaptere som er 10mm tykk - og spesielt hvis felgene er breiere enn 7". Hva er bredden på felgene? Alternativt kan du borre om felgene, eller borre om bremsetrommel og nav/skive for å få de på.

Jeg tror felgene er 7" eller 7.5" breie. Har tenkt på å borre om trommel og nav/skive; hvor vanskelig kan det være? Trenger så inderlig sommerfelger : flau :: flau :: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer felgene til å stikke bra utenfor med adaptere, ihvertfall.

 

Det er null problem å borre om for de som har utstyr til det;) Uten at jeg kan garantere det, så kan det jo hende bremsetrommel og skive fra Audi 80 B3/B4 passer på Golfen? Bare tenker høyt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer felgene til å stikke bra utenfor med adaptere, ihvertfall.

 

Det er null problem å borre om for de som har utstyr til det;) Uten at jeg kan garantere det, så kan det jo hende bremsetrommel og skive fra Audi 80 B3/B4 passer på Golfen? Bare tenker høyt.

 

Ja som f... Du er smart du, Mads :D Det er verdt å prøve!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hender det glimter til en gang iblant:p Får enten prøve selv med noen brukte deler fra huggeren, eller høre på forumet om noen har noen erfaringer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da er jeg den stolte eier av ett sett med Gutmann felger :) Hentes til uka og skal da få kjøpt inn nødvendighetene for å få på hjula!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som vet hvor jeg kan få kjøpt adaptere? Leser mer og mer og trolig vil ikke Audi greier passe. Vil ikke gi opp, men virker som så mye jobb å bygge om til 4x108.

 

Vet noen evt hvordan jeg skulle gått fram med markering av hull til borring av nav?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Borringa tar folkene med utstyr og ekspertisen seg av:) Hehe.

 

Send en PM til John-Arne Øverby, så er det ikke umulig han hjelper deg med alt for en pengesum. Han har ihvertfall både utstyr og kunnskapen til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hentet felgene og bare sjekket hvordan det kommer til å bli med innpress. Fy f det kommer til å bli bra : eek :

 

zml36l.jpg

 

Gleder meg skikkelig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får satse på at det blir bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at det blir bra! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk du for adapter? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk for å kjøpe nye nav, maskinering av en ekstra ring utenpå navet og omborring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.