#1 Skrevet Juni 1, 2011 Heisann , har tenkt meg avsted til Ålesund Chipsenter i morgen for å få litt mer futt i bilen , bilen skal på service hos møller 9. og lurer på om det kan bli noen problemer med møller dersom bilen er chippet ? ikke problemer med møller selv , men bilen liksom. Har lest litt rundt på dette og kom over et par tråder på ford forumet om at det var et par karer som hadde Focus ST170 som opplevde at Ford versktedet hadde gjort noen endringer i hjernen på bilen som kræsjet med chip programvaren som vistnok hadde ført til motorhavari , ble nervøs av hele greiene så lurer på om noen vet noe rundt dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2011 Audi-verkstedet ditt skal alltid spørre deg på forhånd om bilen er chippet eller ikke hvis det foreligger en aksjon som vedrører motorstyringoppdateringer. Når man oppdaterer programvaren fjerner man programmet som er der, og legger inn et nytt forbedret ett. Har man da på forhånd flashet styreenheten (trimmet) vil denne flashfilen bli fjernet eller i værste fall ødelegge motorstyreenheten. Men som sagt, de skal spørre deg på forhånd og de skal være vant til biler som er chippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2011 Ok , godt å høre ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2011 Hvordan er det mtp garanti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2011 chippa bil er vel 0 garanti: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2011 Har hatt bilen min flere ganger inne på Møllerverkstedet i Ålesund, med chippet hjerne. Har ikke hatt noen problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2011 Alle garantisaker blir nok tatt separat. Hvis en del blir skadet som en følgeskade av at bilen er trimmet/chippet går ikke den på garantien. Hvis bilen er chippet og du får fks dugg i blinklysene dine får du det på garanti Sindre: Dette med overskriving av filer gjelder som oftest biler som er flashet, ikke fysisk chippet som din er (?). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2011 Jeg ville uansett sagt ifra at bilen er chippet og at du ikke vil ha oppdatert motorstyreenhet. Er veldig mange kundemottakere som ikke sier ifra om evt. aksjon som går ut på å oppdatere motorstyreenhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 1, 2011 Jeg ville uansett sagt ifra at bilen er chippet og at du ikke vil ha oppdatert motorstyreenhet. Er veldig mange kundemottakere som ikke sier ifra om evt. aksjon som går ut på å oppdatere motorstyreenhet. Da blir det den enkelte forhandlers problem. Dette er de pliktig til å opplyse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2011 Så du tror virkelig at møller betaler for ny chip til bilen din, noe som er ulovelig?.. Javel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 1, 2011 Så du tror virkelig at møller betaler for ny chip til bilen din, noe som er ulovelig?.. Javel. vis du har verdt på biltilsynet å godkjent bilen med effekt økning så ja men hvem gjør vel det? Men som dem er faktisk pliktet til å ringe å høre med kunden før dem gjør noe som helst med hjernen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 1, 2011 Så du tror virkelig at møller betaler for ny chip til bilen din, noe som er ulovelig?.. Javel. Hvordan du fikk den setningen til å bli det du nevner her fatter ikke jeg... Jeg sa at hvis de ødelegger noe fordi de ikke spør om rett informasjon så er de jo pliktig til å fikse det. Dvs org. programvare som bilen skal ha i seg. De kommer jo selvfølgelig ikke til å gjøre noe ulovlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 2, 2011 Sindre: Dette med overskriving av filer gjelder som oftest biler som er flashet, ikke fysisk chippet som din er (?). Min er kun flashet, ingen fysisk innlodding iogmed min er 2000mod. Den gangen jeg hadde bilen innom grunnet motorproblemer ga jeg beskjed om at bilen var chippet. Ergo, jeg tror ikke det vil bli noe problem jeg. Hvis det er dog reperasjoner i motor ville jeg ha sagt ifra om at den var chippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 2, 2011 Min er kun flashet, ingen fysisk innlodding iogmed min er 2000mod.Den gangen jeg hadde bilen innom grunnet motorproblemer ga jeg beskjed om at bilen var chippet. Ergo, jeg tror ikke det vil bli noe problem jeg. Hvis det er dog reperasjoner i motor ville jeg ha sagt ifra om at den var chippet. Ah, tenkte ikke over at du hadde facelift Ved en vanlig service tar verksteder bare å leser av feilminnet på styreenhetene dine. De tar kontakt med deg hvis det er noen feil som er å ta tak i eller så sletter de feilminnet hvis det er mindre "feil" som har lagt seg inn hvis fks batteriet har gått tomt en gang. De nullstiller også servicevarselindikatoren til 15.000/30.000km. Som Sindre sier så vil det ikke bli et problem siden ingenting av dette har noen som helst innvirkning på den softwaren som allerede er i bilen, så chip i vei! 1,9TDI går betraktelig bedre med litt ekstra hiddenkraft! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...