Varmeapparat på Golf 1..kommer bare varmluft..

Anbefalte innlegg

Nå kommer det bare varm luft ifra varmeapparatet mitt selv om den står på kaldluft, ingen forskjell om hendelen står til høyre eller venstre. Er det et spjeld eller noe jeg kan dra over for å få kaldluft som en hurtigløsning før Våler? Hvor skal jeg isåfall gå inn ifra? Aner at det kan bli en tanke varmt inni hjelmen om jeg ikke får fiksa det i morra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går en vaier fra spaken på dashbordet til et ventilhus, dette tipper jeg sitter i motorrommet. Bare følg slangene som går fra motoren og inn i torpedoen, så finner du nok ventilhuset. Da er det bare å vri om på spaken som vaieren er festet i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den delen kan også være defekt, men mest trolig har den bare forskjøvet seg (wire'en). Festeanordningen er slik at det er mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri vært borti annen defekt på disse enn at de lekker fra spjeldakselen. Det er derimot et problem som har blitt mer og mer aktuelt etter hvert som disse bilene er blitt eldre;).

I verste fall må du koble fra wiren på justeringshendelen på spjeldet. Har gjort dette på de to siste Einserne jeg hadde i drift året rundt. Da må varmen justeres framme i motorrommet enn så lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da har jeg litt å gå etter i morra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri vært borti annen defekt på disse enn at de lekker fra spjeldakselen. Det er derimot et problem som har blitt mer og mer aktuelt etter hvert som disse bilene er blitt eldre;).

Coupeen min har samme spjeldet som einser. På min grodde den tett slik at jeg ikke fikk lukket spjeldet ordentlig. Hadde hele tiden litt lunk om sommeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coupeen min har samme spjeldet som einser. På min grodde den tett slik at jeg ikke fikk lukket spjeldet ordentlig. Hadde hele tiden litt lunk om sommeren.

Aha. Aldri hatt selv, men kan lett se for meg at det kan være et problem, ja:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.