#1 Skrevet Juni 1, 2011 Hei. Sommeren står for tur og jeg er über gira på et lite sommer prosjekt. (Som kanskje blir stort) Er en coupe ifra -89 med 2.3 L 20V 170 HK motor og quattro sys. Manuell 5 trinn og 206 000km på seg. 25000,- laken. Står også at bilen har vært ute av veien og eier vet ikke om den er rammeskeiv.! Noen teorier om dette har skjedd ut av en utforkjøring? Er det bare å skrinlegge hele ideen pga dette? Lurer også på hvor mye jeg kan få ut av motorn lovlig? Og hvor mye trim en kan ha før understell osv må oppgraderes? Har lyst på en strøken svart coupe med litt ekstra under pansere. Altså en leken og tøff bil. Ser for meg en hel-lakkering, motor-trim, male opp understell, foringer, nymalt motor-rom, bygge eksos, senk og hvite felger,sot på vinduer, kanskje kaste ut bakseter og interiør for å få inn bur (bare kanskje) osv. Får nok inspirasjon her på forumet! http://bil.autodb.no/ AutoDB-kode: 1326050 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2011 Med mindre du er tjukk i peng blir det lite trimming på denne. Sugemotor er dyrt å hente ut meir av. Letteste er å kline på turbo men da er den ikkje lovlig lenger. Understellet på disse tåler vel fint 500hk++++, men bremser bør oppgraderes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2011 Med mindre du er tjukk i peng blir det lite trimming på denne. Sugemotor er dyrt å hente ut meir av. Letteste er å kline på turbo men da er den ikkje lovlig lenger. Understellet på disse tåler vel fint 500hk++++, men bremser bør oppgraderes. Stemmer nok det ja, sugetrim er svinedyrt....men fy f... så rått... Har selv en 20v jeg tenkte og turbokonvertere, men etter og ha tenkt litt så går jeg for sugetrim. Det koster MYE så må ta det etterhvert. Men tror jeg får stor glede av det, sikter på ca. 250 sugehjulgamper:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2011 Stemmer nok det ja, sugetrim er svinedyrt....men fy f... så rått...Har selv en 20v jeg tenkte og turbokonvertere, men etter og ha tenkt litt så går jeg for sugetrim. Det koster MYE så må ta det etterhvert. Men tror jeg får stor glede av det, sikter på ca. 250 sugehjulgamper:) hvor store utgifter snakker vi da med sugetrim??? hva må til? Større bensinpumpe,dyser,sportskam, sportsdrev, planslipt topp, ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2011 Grovt rekna må du rekne med minimum 1000kr per hk. Trenger ikkje å slipe toppen om den ikkje er skeiv, men må nok porte den om du skal ha skikkelig utnyttelse. Gjerne hiddensprut så du får justert alt rett med ein gang for Hitatchi sprutet som står originalt på 7A motoren er søppel. Men meget god motor ellers, hadde ein sjølv som eg tenkte å trimme litt men endte opp med 20VT istadanfor pga litt stramt budsjett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2011 Grovt rekna må du rekne med minimum 1000kr per hk. Trenger ikkje å slipe toppen om den ikkje er skeiv, men må nok porte den om du skal ha skikkelig utnyttelse. Gjerne hiddensprut så du får justert alt rett med ein gang for Hitatchi sprutet som står originalt på 7A motoren er søppel. Men meget god motor ellers, hadde ein sjølv som eg tenkte å trimme litt men endte opp med 20VT istadanfor pga litt stramt budsjett. hva med bunndraget? drar den fint fra 1000 omdreininger og utover eller er det slik at beste draget blir da på ifra 3700-6000 omd.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2011 hva med bunndraget? drar den fint fra 1000 omdreininger og utover eller er det slik at beste draget blir da på ifra 3700-6000 omd.? Greit med bunndrag, men går best på høyt turtall. Ligger en jonus-trimmet 20v suge-motor med ca 200hk til 20.000,- på salgdelen av forumet. Skal du trimme en slik bil blir det billigste å jekke neddi en 2,2 turbo og trimme ut fra denne. Disse 20v coupeene kan vel kanskje godkjennes som S2 hvis man bytter ut spindlene med 5 bolts samt samme bremsespec. (?) Apropo bremser har 170hk 20v like store bremseskiver og samme kalippere som en 230hk S2, men da med 4-bolt. Men aller først, sjekk at selve karrosseriet du skal bygge på ikke er skjevt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2011 Originalt du tenker på? Trenger litt turtall for å komme skikkelig igang, så rundt 3000 er det full rulle opp til 6500 ca. Er drag under 3000 og men du merker forskjell når du runder det magiske talet;) Bremsene på 20V Coupè er like som S2 forresten, eineste forskjell er 4 og 5 bolts bremseskive. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 1, 2011 Link til motoren: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=214819 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 2, 2011 Link til motoren: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=214819 Hadde jag hatt økonomi til og kjøpe denne nå så hadde jeg nok handlet ja, men lommeboka mi protesterer vilt gitt: bh : Også har jeg Abt'n som står på lakk nå, og den får førsteprioritet uansett:) Så trim av 20v må nok vente til kontoen får noe påfyll....Håper på lotto da: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 2, 2011 Med mindre du er tjukk i peng blir det lite trimming på denne. Sugemotor er dyrt å hente ut meir av. Letteste er å kline på turbo men da er den ikkje lovlig lenger. Understellet på disse tåler vel fint 500hk++++, men bremser bør oppgraderes. Så du mener den er mer lovlig om man sugetrimmer den i forhold til Turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 2, 2011 Så du mener den er mer lovlig om man sugetrimmer den i forhold til Turbo? He he he, han mente nok ikke det, men sugetrim er ikke så åpenlys som ei diger snurre og ic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 3, 2011 Grovt rekna må du rekne med minimum 1000kr per hk. Trenger ikkje å slipe toppen om den ikkje er skeiv, men må nok porte den om du skal ha skikkelig utnyttelse. Gjerne hiddensprut så du får justert alt rett med ein gang for Hitatchi sprutet som står originalt på 7A motoren er søppel. Men meget god motor ellers, hadde ein sjølv som eg tenkte å trimme litt men endte opp med 20VT istadanfor pga litt stramt budsjett. Du mener nå at det koster 1000 kroner per HK en registrerer lovlig hos BT? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 3, 2011 Du mener nå at det koster 1000 kroner per HK en registrerer lovlig hos BT? ikke på en så gammel dyr, han tenker vell heller at det koster 1000kr pr hest å trimme på en sugemotor i deler / arbeid... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 3, 2011 Så du mener den er mer lovlig om man sugetrimmer den i forhold til Turbo? Holder du deg innenfor 15% er det lovlig;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 3, 2011 Holder du deg innenfor 15% er det lovlig;) Hm regne regne. 170/100 x 15 = 25,5 + 170 = 195 runder av til 200 så er det sånn ca lovlig hehe. Velox motor har en del deler ser jeg: porta topper, effekt moduler, trimkammer, kamdrev osv til noen priser. Hvor er det best å handle? Ser dem driver med 10v,20v 4/5 syl motorer og vw motorer. Noen fler foretak som driver med disse eldre bilene? Sylinder service? Lurer også på om denne coupen har låsbar aksel bak? (knapp i midtkonsollen). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 3, 2011 snakka med eieren for endel månder siden om denne bilen, han sa til meg at det kunne være så lite som og bare bytte traversen.. må vell ha den i en jigg for å se om den er rammeskeiv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 3, 2011 Denne har sperre på bakdiffen ja, opptil 30km/t om ikkje fartsperra er fjernet. Velox motor er å anbefale på sugetrim hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 3, 2011 Høres bra ut. Har ikke store erfaringen med hk over 150. Tenkte å for en gangs skyld slenge penga inn i et prosjekt og få ut 200 hk og bygge meg oppover med erfaring osv. Velox motor har jeg faktisk snakket med før om trim på cabriolet motoren min(2.3 10v) men, blei aldri noe ut av pga ikke god nok økonomi og mangel på skruplass. Lurte bare på om det var noen andre å anbefale Denne har sperre på bakdiffen ja, opptil 30km/t om ikkje fartsperra er fjernet. Velox motor er å anbefale på sugetrim hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 4, 2011 Holder du deg innenfor 15% er det lovlig;) "Lovlig" er det ikke , men man kan ha 15% avvik iforhold til oppgitte tall. Men har de mistanke om trim , så må man uansett vise bilen i orginal stand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 4, 2011 "Lovlig" er det ikke , men man kan ha 15% avvik iforhold til oppgitte tall.Men har de mistanke om trim , så må man uansett vise bilen i orginal stand. Hva må en betale for 30 HK mer hos BT? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 4, 2011 Avgiften som må betales på effekt går også proporsjonalt ned en viss prosent i året fram til bilen er 10 år registrert i Norge, hvor det ikke koster noe å få den ekstra effekten godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 4, 2011 Avgiften som må betales på effekt går også proporsjonalt ned en viss prosent i året fram til bilen er 10 år registrert i Norge, hvor det ikke koster noe å få den ekstra effekten godkjent. Blir det riktig utregning med denne kalkulatoren? http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=no&step=1#anchorResult 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...