Merklige riper - mulig å fjerne?

Anbefalte innlegg

Her er noen bilder. Ble ikke toppers kvalitet da jeg ikke har noe annet kamera tilgjenglig.

01062011200.jpg

01062011201.jpg

01062011202.jpg

Har gått over med Scholl S3, uten at det hjalp nevneverdig. Er det mulig å fjerne disse på noen måte? Setter pris på all hjelp jeg kan få :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det ikke er riper ned til grunningen/metallet, så går det an å fjerne. Mulig du må våtslipe for å få et bra nok resultat også, for ripene er etter hva jeg kan se ganske så dype, ikke sant? Aner ikke hvor grovt Scholl S3 er, men du må garantert ty til noe skikkelig rubbing og dertilhørende pute - kanskje ullpute om vanlig hard pute ikke fjerner det. Men gå på og ta litt og litt, så du ikke risikerer å gå gjennom lakken:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3gold eller s3+?

Hvilken pad brukte du?

Roterende eller DA?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3gold eller s3+?

Hvilken pad brukte du?

Roterende eller DA?

S3 gold, Scholl rubbingpute og roterende. Så for øvrig at lakken var litt brun på en liten plass. Er det dette som kalles å brenne lakken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at panseret ikke er lakkert opp eller noe? Så det er pussestriper etter grunnarbeidet? Ligna litt på det synes jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3 gold, Scholl rubbingpute og roterende. Så for øvrig at lakken var litt brun på en liten plass. Er det dette som kalles å brenne lakken?

Med Scholl rubbing mener du gul eller blå regner jeg med?

Lakken kan fort få litt brune skjolder om du brenner den ja, kan da bli litt bedre om du lar den kjøle ned før du går over en gang til, uten at den blir så varm.

Syns de ripene dine ser veldig merkelig ut, men vanskelig å si noe konkret på nett ut fra bilder.

S3Gold på gul/blå Scholl og roterende skal fjerne det aller meste, trenger jeg noe grovere enn det våtsliper jeg og sparer både meg selv og lakken for mye ekstrajobb.

Kan være slipespor fra dårlig grunnarbeide og, som det står over. Har siste mnd sett endel dårlige lakkjobber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Scholl rubbing mener du gul eller blå regner jeg med?

Lakken kan fort få litt brune skjolder om du brenner den ja, kan da bli litt bedre om du lar den kjøle ned før du går over en gang til, uten at den blir så varm.

Syns de ripene dine ser veldig merkelig ut, men vanskelig å si noe konkret på nett ut fra bilder.

S3Gold på gul/blå Scholl og roterende skal fjerne det aller meste, trenger jeg noe grovere enn det våtsliper jeg og sparer både meg selv og lakken for mye ekstrajobb.

Kan være slipespor fra dårlig grunnarbeide og, som det står over. Har siste mnd sett endel dårlige lakkjobber.

Den gule ja. Tror ripene er påført i etterkant av noen eventuel lakkering da jeg ser at de går litt utover skjermene på begge sider av panseret(bildet), samt at det er striper langsågende på taket. Det som er merkelig, er at ingen av de ripene der er kjennbare. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har vaska bil med svamp og småstein? ungen til en kompis gjorde det, på en grusplass der svampen falt i bakken x antall ganger og han bare fortsatte... måtte le litt når jeg såg resultatet:p uff funker ikke en heavy rubbing og polering er nok lakkering neste alternativ:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...pussestriper etter grunnarbeidet? Ligna litt på det synes jeg.

Det som er merkelig, er at ingen av de ripene der er kjennbare.

Vanskelig å se ut i fra bildene, men synes det ser litt ut som dårlig grunnarbeid før lakk?

Også, om du har polert med S03, og ingenting skjedde, kan jo det tyde på det samme

Såpass matt som det ser ut på bildene, ser jo bilen ut som den er våtslipt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med bernard? Så en tråd på dcn hvor noen (muligens bernard) testa scholl mot en annen type ifra 3M etter våtslip og 3M'en var mye bedre. Se litt inne på det forumet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.